۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۸۵۷۰
استاندار کرمانشاه گفت: بدون شک پدافند غیرعامل مصونیت جامعه از درون است که در مواقع بحران٬ انسان ها را از خطر آسیب پذیری نجات می دهد.
"ابراهیم رضایی بابادی" در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد٬ گفت: پدافند در سال های اخیر در کشور به موضوعی مهم و راهبردی تبدیل شده لذا کلیه مسوولین ذیربط موظف هستند که در خصوص ارتقا و توجه به این موضوع تلاش کنند.


وی گفت: پدافند غیرعامل از موضوعات راهبردی در کشور است که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

رضایی بابادی در ادامه با اشاره به جایگاه راهبردی و مرزی کرمانشاه در کشور٬ اظهار کرد: مطمئنا این استان از جمله استان های مرزی در کشور است که می تواند در مواقع خطرات احتمالی نقشی اثرگذار و منطقه ای ایفا نماید لذا پیگیری این موضوع از سوی مسوولین استان بایستی با جدیت و دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه، همچنین آموزش عمومی مردم و ارتقا فرهنگی در این بخش را مهم برشمرد و گفت: به طور قطع اراده و شناخت مردم از این موضوع منجر به پایداری امنیت ملی و توسعه روز افزون کشور در بخش های زیستی٬ سایبری و زیرساختی خواهد شد.

وی در پایان٬ توجه به تهدیدات احتمالی و همچنین افزایش بازدارندگی کشور در مقابل دشمنان را ضرورتی مهم برشمرد و گفت: امیدواریم که خود اتکایی ملت دژ محکمی در برابر آسیب های احتمالی باشد.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز اظهار داشت: پدافند غیرعامل همان دفاع غیرمسلحانه در برابر دشمنان است که با کاهش آسیب پذیری٬ افزایش بازدارندگی و همچنین افزایش ارتقا پایداری ملی معنا می یاید.

سردار ˈغلامعلی حیدریˈ افزود: پدافند غیرمسلحانه همان استحکام درونی است که در مقابل انواع تهدیدات در کوتاه ترین زمان عکس العمل نشان دهد.

وی در ادامه تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل به منظور آگاهی بخشی به عموم مردم جامعه را گام ارزنده ای در این خصوص برشمرد و گفت: یقینا سرمایه گذاری در حوزه پدافند غیرعامل آینده کشور و نظام را بیمه خواهد کرد.

سردار حیدری در پایان، شناسایی اماکن مهم و حیاتی٬ چند منظوره کردن تاسیسات و شبکه های ارتباطی کشور و همچنین ممانعت از ایجاد تاسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی را از اهم اقداماتی برشمرد که در بخش پدافند غیرعامل در دست اجرا هستند.

در این نشست لوح انتصاب ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه که از سوی سردار سرلشکر فیروز آبادی رییس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زیستی در استان کرمانشاه منصوب شده است٬ قرائت و به وی اهدا شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر