۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۸۵۶۲
مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه:
ساسانی پدافند غیر عامل، هزینه کمتر اجرا و امکان بهره برداری در زمان کوتاه‌تر را از دیگر مزیت‌های سیستم قطار سبک شهری نسبت به منوریل عنوان کرد.
سعید سلیم ساسانی در نشست خبری امروز (17 خرداد ماه) با اشاره به تصویب تغییر سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه از منوریل به L.R.T در شورای عالی ترافیک کشور عنوان کرد: این کار ظرف سه ماه و زودتر از زمان پیش بینی شده انجام شد.

‌به گفته ساسانی، پس از تصویب تغییر سیستم حمل و نقل ریلی کرمانشاه از منوریل به قطار سبک شهری در شورای ترافیک استان در تاریخ 24 اسفند ماه سال گذشته، ظرف سه ماه و با پیگیری‌های بسیار این مصوبه سرانجام در تاریخ یازدهم خرداد ماه سال جاری در شورای عالی ترافیک کشور نیز به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه اجرای قطار سبک شهری کرمانشاه به طول 13 کیلومتر در کریدور اصلی شمال به جنوب شهر کرمانشاه انجام خواهد شد.

ساسانی عنوان کرد: طبق این مصوبه هفت کیلومتر از مسیر به شکل روگذر و با استفاده از ظرفیت ستون‌های احداث شده منوریل خواهد بود و مابقی مسیر از محدوده سه راه 22 بهمن تا میدان فردوسی به شکل تونل زیرگذر انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: 13 ایستگاه در طول مسیر اجرای قطار سبک شهری احداث خواهد شد که هفت ایستگاه روی زمین و شش ایستگاه نیز زیر زمین خواهد بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرایی شدن سیستم قطار سبک شهری در هشت شهر کشور، اجرای آن را نسبت به منوریل با موفقیت و ضمانت اجرایی بیشتری همراه دانست.

ساسانی عنوان کرد: علاوه بر اینها تولیدکنندگان واگن منوریل و سایر عناصر آن در مقایسه با سیستم ریلی در سطح جهان محدودتر است که همین امر پروژه منوریل را با مشکلات بیشتری همراه می‌کرد.

وی امکان بهره برداری ایستگاه به ایستگاه را از دیگر مزیت‌های سیستم قطار سبک شهری نسبت به منوریل عنوان و تصریح کرد: در خصوص منوریل این امکان وجود نداشت و تا تمامی پروژه به اتمام نمی‌رسید، نمی‌شد از آن استفاده کرد.

ساسانی پدافند غیر عامل، هزینه کمتر اجرا و امکان بهره برداری در زمان کوتاه‌تر را از دیگر مزیت‌های سیستم قطار سبک شهری نسبت به منوریل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بهره برداری از سیستم‌های مشابه در درون کشور، تامین و نگهداری و به طور کلی بهره برداری از این سیستم نسبت به منوریل راحت تر و انجام پذیرتر است.

ساسانی با اشاره به اجرایی شدن عملیات نصب عرشه قطار سبک شهری از دو ماه آینده عنوان کرد: در صورت تخصیص مناسب اعتبارات کل پروژه را چهار ساله تحویل می‌دهیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر