۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۸۵۵۸
خطوط محرمانه که از سوی شبکه‌ شرکت‌های مخابراتی به صورت مستقیم در اختیار نهادهای اطلاعاتی قرار می‌گیرد، به آنها اجازه می‌دهد تا تمامی مکالمات افراد را استراق سمع و ضبط کنند و در صورت لزوم خط را ردیابی و فرد را شناسایی کنند.
به نقل از وایرد ودافون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های  مخابراتی انگلیسی می‌گوید که خطوطی محرمانه به شبکه‌اش متصل است که به دستگاه‌های اطلاعاتی دولت‌ها اجازه می‌دهد تمام ارتباطات تلفنی و اینترنتی کاربرانش را استراق‌سمع کنند.

گاردین  در این زمینه نوشت: این خطوط محرمانه که از سوی شبکه‌ شرکت‌های مخابراتی به صورت مستقیم در اختیار نهادهای اطلاعاتی قرار می‌گیرد، به آنها اجازه می‌دهد تا تمامی مکالمات افراد را استراق سمع و ضبط کنند و در صورت لزوم خط را ردیابی و فرد را شناسایی کنند.

با این شیوه دستگاه‌ها بدون لزوم مراجعه به مخابرات  و دون حکم قضایی تمامی مکالمات را شنود می‌کنند.

ودافون  که در 29 کشور فعالیت دارد، مدعی شده که این خطوط در اغلب این 29 کشور به صورت گسترده برقرار  است. البته این شرکت از ارائه فهرست کشورهای مورد نظر خودداری کرد،بن

این خطوط در کشورهای آلبانی، مصر، هند، مالت، قطر، آفریقای جنوبی و ترکیه که شنود مکالمات تلفنی در آنها ممنوع است، فعال  است.

یک سال از زمانی  که ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی، از جاسوسی گسترده دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از کاربران شبکه‌های اینترنتی و مخابراتی در سراسر جهان خبر داد ، می‌گذرد و در این مدت، به تدریج گزارش‌های بیشتری درباره جاسوسی دولت‌ها از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی در کشورهای مختلف منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر