۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۸۵۲۶
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در جلسه این شورا، برنامه‌های اصلی در حوزه فضای مجازی مصوب شد که بعد از تصویب شبکه ملی اطلاعات این کار مهمترین کار شورا بود. همچنین در این جلسه نحوه ارائه ۲۷ سرویس دیجیتالی به تصویب رسید.
محمدحسن انتظاری با اشاره به مصوبات هجدهمین جلسه شورایعالی فضای مجازی که روز شنبه 1393/3/10 به ریاست رئیس‌جمهوری و با حضور دیگر اعضای این شورا برگزار شد، گفت: در این جلسه طرح کلی تقسیم کار ملی و مدیریت راهبردی حوزه های اساسی فضای مجازی به تصویب رسید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: در این جلسه چهارچوب و فرآیند کلی مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور تصویب شده و مجموعه اقدامات دارای فوریت فضای مجازی به منظور تسریع در تحقق اهداف و برنامه‌های این شورا تعیین شد.

وی با بیان اینکه این جلسه نتیجه سه ماه کار مداوم کمیسیون های اصلی مرکز ملی فضای مجازی بود، افزود: در این جلسه اقدامات اساسی و طرح های بزرگ و نحوه بررسی آنها در حوزه فضای مجازی مصوب شد.

انتظاری اظهار داشت: برنامه‌های اصلی کشور در حوزه فضای مجازی با اجماع اعضای شورای عالی فضای مجازی مصوب شد و بعد از تصویب شبکه ملی اطلاعات این کار مهمترین کار شورای عالی فضای مجازی در حوزه محتوای دیجیتالی، امنیت و تنظیم مقررات فعالیت های کشور در این بخش بوده است.

 دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: در این جلسه نحوه ارائه ۲۷ سرویس دیجیتالی از جمله IPTV و IPmedia و بازی‌های رایانه‌ای به تصویب اعضا رسید. بر این اساس ارائه این سرویس‌ها باید با تدوین آیین نامه‌های مرتبط در کمیسیون‌های اصلی و فرعی مرکز ملی فضای مجازی بررسی و ارائه شود.

وی تصریح کرد: برخی از این سرویس‌ها نیازمند مجوز ترکیبی در حوزه زیرساخت و محتوا است که باید کمیسیون های مرکز ملی فضای مجازی نسبت به ارائه این مجوزها اقدام کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر