۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۵۱۸
مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پایان نیافتن تحقیقات این سازمان درباره برنامه اتمی ایران تا پیش از ۲۰ جولای خبر داد.
مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پایان نیافتن تحقیقات این سازمان درباره برنامه اتمی ایران تا پیش از ۲۰ جولای خبر داد.

به گزارش رویترز، یوکیا آمانو، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد تحقیقات درباره برنامه اتمی ایران تا پیش از 20 جولای، تاریخی که ایران و شش قدرت جهانی برای نتیجه‌گیری مذاکرات هسته‌ای تعیین کرده‌اند پایان نخواهد یافت.

اما آمانو اعلام کرد که تصور نمی‌کند قدرتهای جهانی انتظار داشته باشند تحقیقات تا آن زمان پایان یابد. وی در این باره گفت: این برنامه زمانی آنهاست نه ما. ما به هر اندازه که زمان نیاز باشد برای حل مسائل حل نشده صرف خواهیم کرد.

وی در کنفرانس خبری خود گفت: انتظار بسیاری از کشورها و مردم برای تسریع این فرآیند را درک می‌کنم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام اعلام کرد: تعاملات ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور منجر شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اجرای پادمان در ایران،‌ آژانس به فعالیت خود برای راستی آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای که از سوی ایران تحت توافقنامه پادمان اعلام شده است ادامه می‌دهد. با این حال، آژانس در موقعیتی نیست که به صورتی معتبر بابت عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران اطمینان حاصل کند، و در نتیجه (آژانس) بتواند نتیجه گیری کند که تمامی مواد هسته‌ای در ایران در (چارچوب) فعالیت‌های صلح‌آمیز است.

یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین دیروز در نشست شورای حکام اعلام کرد: تعاملات ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور منجر شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر