۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۸۴۹۱
سرگی برین یکی از بنیانگذاران و مدیران ارشد گوگل در جریان یکی از سخنرانی‌های اخیر خود افشای برنامه‌های جاسوسی آزانس امنیت ملی آمریکا را یک ناامیدی بزرگ توصیف کرد.
به نقل از سی ان بی سی، این مدیر گوگل گفت: اگر چه ممکن است اجرای برنامه‌های نظارت و کنترل برای حفظ امنیت ملی آمریکا تا حدی مناسب و لازم باشد، اما جاسوسی محدود از چند کشور خاص خارجی برای جلوگیری از نابودی کامل هسته‌ای در دوران جنگ سرد مشابه با نظارت انبوه بر ترافیک اینترنت در عصر مدرنیته نیست. به نظر من توازن این دو دوره کاملا متفاوت است و من حدس می‌زنم هیچ کس این مساله را مورد ارزیابی مجدد قرار نداده است.

حجم گسترده جاسوسی‌های کاخ سفید از کاربران اینترنت توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شد. این مساله اعتبار و آبروی بسیاری از شرکت های بزرگ اینترنتی را در معرض خطر قرار داد، به خصوص که مشخص شد شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت، یاهو، اپل و ... به جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا امکان داده بودند تا به طور مستقیم و بی واسطه به داده های شخصی کاربران وبه خصوص شهروندان خارجی دسترسی پیدا کنند.

از آن زمان تاکنون این موسسات بزرگ دنیای فناوری که نگران شهرت و اعتبار خود هستند، در تلاش هستند تا اقدامات خود را به هر نحو ممکن در برابر چشمان افکار عمومی توجیه کنند. از جمله سرگی برین مدعی شده که گوگل در حال ایجاد استحکامات دفاعی خاص خود است و از جمله ترافیک داده های کاربران خود را از زمان انتشار اخبار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا رمزگذاری کرده است. این امر جلوی سرقت این داده‌ها در زمان تبادل میان دیتاسنترهای گوگل را می‌گیرد.

وی اذعان کرده که گوگل برای حل این مشکل باید تلاش بیشتری به عمل آورد و ایالات متحده هم باید سیاست‌گذاری‌های قانونی و حقوقی خود را در این زمینه مورد بازنگری قرار دهد. برین درپایان اظهاراتش گفت: آمریکا خیلی متظاهر و ریاکار به نظر می رسد و به نظر من این یک مشکل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر