۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۴۲۵
آندرو آرنهایمر، هکری که موفق به استخراج اطلاعات شخصی مشترکان اپراتور AT&T از سرورهای آن شده بود، به خاطر نقض آزادی‌های شخصی‌اش ۱۳ میلیون دلار غرامت مطالبه کرد.
به نقل از کامپیوترورلد، وی با ارسال نامه‌هایی مشابه برای اف بی آی، وزارت دادگستری و ... مدعی شد که اتهامات وارده به وی نادرست و بی‌پایه و اساس است و وی هرگز به طور غیرمجاز به اطلاعات یاد شده دسترسی پیدا نکرده و آزادی‌های شخصی او به ناحق سلب شده است.

این هکر در ژوئن سال 2010 توانسته بود اطلاعات کاربری 120 هزار کاربر آی پدهای مجهز به سیم کارت‌های نسل سوم AT&T را به دست آورد. وی هدف از نگارش این نامه را ثبت در تاریخ دانسته و خود را یک فعال مدنی صلح طلب معرفی کرده است.

آندرو آرنهایمر در مارس سال 2013 به جرم نقض قانون CFAA در مورد سواستفاده از رایانه ها به 41 ماه زندان محکوم شد. او و همدستش دنیل اسپیتلر با نگارش اسکریپتی خودکار توانسته بودند آدرس های ایمیل و شماره‌های سیم کارت بیش از صدهزار کاربر آی پد را از سرورهای AT&T استخراج کنند. از آنجا که بعضی از این آدرس‌های ایمیل متعلق به مسئولان سیاسی مشهور، روزنامه‌نگاران و چهره‌های رسانه ای بود، بلافاصله جنجال زیادی برپا شد.

آرنهایمرمدعی است هدف او از این کار اثبات ضعف‌های امنیتی سیستم کنترل AT&T و در خطر بودن داده‌های شخصی کاربران بوده و وی بدون آنکه این سیستم را تخریب یا هک کند، توانسته داده‌های شخصی کاربران را به دست آورد و لذا هیچ قانون شکنی صورت نگرفته است. آرنهایمر می‌گوید هر کسی دیگری نیز قادر به این کار بود و فقط باید می‌دانست که به کجا نگاه کند.

با این حال پلیس معتقد است آرنهایمر با دسترسی به سرورهای AT&T و انتشار اطلاعات شخصی ذخیره شده در آن در رسانه‌ها قانون را نقض کرده و باید دوره محکومیت خود را طی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر