۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۸۳۷۸
ژنرال مایکل هیدن رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اذعان کرد کارکنان این سازمان جاسوسی با بررسی متادیتاهای جمع‌آوری‌شده در مورد هر فرد در اینترنت در مورد کشتن وی تصمیم می‌گیرند.
به نقل از ویلو واک، وی به شدت از اقدامات جاسوسی آمریکا و تلاش آن برای کنترل نحوه استفاده کاربران از اینترنت در سراسر جهان دفاع کرده و افزوده که البته از استانداردهای متفاوتی برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی استفاده می شود.

به گفته وی جمع آوری متادیتاها در مورد هر فرد اطلاعاتی بیش از آنچه که برای تصمیم گیری در مورد یک فرد مورد نیاز است در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می‌دهد و کاخ سفید از همین طریق صرف نظر از محتوای ارتباطات افراد همه چیز را در مورد آنها می‌داند.

وی افزوده که آژانس امنیت ملی آمریکا تمام سوابق ارتباطات اینترنتی، تماس‌های تلفنی و ... را جمع آوری میکند و برای این کار از پشتیبانی شرکت‌های فناوری برخوردار است. به عنوان مثال سوابق مکالمات تلفنی افراد از اکتبر سال 2011 جمع آوری شده و نگهداری می شود. البته دسترسی به این سوابق و اطلاعات محدودیت‌های جدی دارد.

ژنرال هیدن از سال 1999 تا سال 2005 رییس آژانس امنیت ملی آمریکا بوده و پس از ترک این سازمان تا سال 2009 در سازمان جاسوسی سیا مشغول به کار بود.

گفتنی است متادیتا یا ابرداده مجموعه‌ای از اطلاعات و توضیحات است که توصیف کننده یک داده خاص است. به طور مثال : فرمت داده، مقیاس داده، موقعیت و مختصات جغرافیائی محدوده اطلاعات، تهیه کننده، سازمان تهیه کننده، تاریخ تهیه، میزان دقت اطلاعات، نرم افزار و روش تهیه اطلاعات، آدرس و مشخصات تهیه کننده اطلاعات، نوع سطح دسترسی و میزان امنیت اطلاعات و …

فراداده، سیستم‌های جستجوی اطلاعات را قادر می‌سازد به جای جستجوی اطلاعات حجیم، تنها "فراداده” آن اطلاعات را جستجو کرده و اطلاعات مورد نیاز کاربران را در مورد موجودیت و چیستی اطلاعات، بدون دسترسی به اصل آن، در اختیار آنها قرار دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر