۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۸۳۳۴
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان خبر داد
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت:سند جامع پدافند غیر عامل با تشکیل کارگروههای مرتبط و دبیر خانه در استان همدان تدوین می شود.
ˈمحمد ابراهیم الهی تبارˈ روز شنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان همدان در محل استانداری اظهار داشت:چرخه اقدامات پدافند غیرعامل شامل شناسایی تهدیدات ، آسیب پذیری ، تحلیل ریسک و اندازه گیری آن، کاهش آسیب پذیری ، مصون سازی ، تولید آمادگی ، پایش مجدد تهدیدات و بروز رسانی پدافند غیر عامل باید شناسایی شود.

وی با بیان اینکه فضای سایبری امروز بر خلاف بر دیدگاهها فضای دفاع است تصریح کرد: با ورود به حوزه سایبری پی می بریم که تمام عرصه های زندگی بشر به نوعی در این حوزه قابل مشاهده است و باید به تمام ساز و کارهای دفاع در مقابل این حملات دست یابیم تا بتوانیم در مقابل حملات سایبری ، آمادگی کامل مقابله و رویارویی به موقع و موثر را داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از تخصیص یک درصد از اعتبارات عمرانی برای پدافند غیر عامل استان خبر داد و افزود: ایجاد آموزش در سطح عمومی ،دانشگاه ها، مسوولان و به خصوص رسانه ها ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: پدافند غیر عامل به صورت سیستماتیک همواره در کشور در حال انجام بوده که برای رسیدن به حد مطلوب آن، شناسایی تهدیدات و فرصت ها برای برنامه ریزی مدون ضروری است.

ˈمحمود رضا عراقیˈ اضافه کرد: ایجاد دبیرخانه پدافند غیر عامل و شناسایی افراد متخصص اولویت کارگروه پدافند غیر عامل استان همدان است که باید مورد حمایت و پشتیبانی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی گفت:تخصیص اعتبار در سطح ملی و استانی برای اجرای کارگروه پدافند غیر عامل ضروری است و می تواند موجب ایجاد پدافند غیر عامل کارآمد در استان شود.

معاون برنامه ریزی استانداری همدان نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت منطقه ای ،اقتصاد و استقلال همواره مورد کینه توزی ابر قدرت ها قرار دارد.

ˈرضا قیاسیˈ افزود: جمهوری اسلامی تعیین کننده مناسبات جهانی است و بر این اساس باید نقاط آسیب پذیر را به صفر برسانیم .

وی اضافه کرد: هم اکنون حرکت های خوبی در خصوص پدافند غیر عامل در کشور و استان همدان آغاز شده که الگو پذیری از استانهای موفق در این زمینه می تواند یاری گر طرح های پدافند غیر عامل در استان همدان باشد.

وی برگزاری همایش ها و در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربردی را راهگشای اجرای مطلوب پدافند غیر عامل در کشور معرفی کرد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان همدان نیز گفت: هم اکنون 90 درصد از بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان همدان مجهز به مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.

دکترˈ حبیب الله معصومیˈ اظهار داشت: 16 بیمارستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و شش بیمارستان بخش خصوصی و سایر ارگانها مجهز به پدافند غیر عامل هستند.

وی افزود:همواره آمادگی بیمارستانهای استان به لحاظ ذخیره سوخت،مواد غذایی،مشعل دوگانه سوز برای مواقع خطر بررسی و کنترل می شود
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر