۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۸۲۹۱
با حضور رئیس سازمان پدافندغیرعامل
در مراسمی با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، قرار گاه پدافند غیرعامل زیستی در فارس راه‌اندازی شد و حکم ریاست قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی استان فارس از طرف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به استاندار فارس اعطا شد.
در مراسمی که در سالن شهید امامی استانداری فارس با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، قرار گاه پدافند غیرعامل زیستی در فارس راه‌اندازی و حکم ریاست قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی استان فارس از طرف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به استاندار فارس داده شد.

سید محمد احمدی، استاندار فارس در این مراسم اظهار کرد: پدافند غیرعامل مفهومی نو در عرصه ایمنی و نظامی کشور است و امیدورام همه ما به درک مهمی در این زمینه برسیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران همواره در معرض بلایای طبیعی است، افزود: مسئله پیشگیری و ایمن سازی کشور در برابر بلایای طبیعی از مسائلی است که باید به صورت جدی پیگیری شود تا دامنه صدمات و آسیب‌ها کم شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ و اقتصاد ما در معرض آسیب است به طور نمونه چند سال پیش در زمینه کاشت گندم به خودکفایی رسیده بودیم، اما با توجه به حوادث طبیعی و خشک‌سالی‌هایی به وجود آمده این خودکفایی را از دست داده و سال گذشته 7 میلیون تن گندم از خارج از کشور وارد کردیم.

رئیس شورای پدافند غیر عامل فارس تصریح کرد: باید هر وزارتخانه برنامه‌های شماره دو و سه برای جایگزینی برنامه شماره یک خود داشته باشد و اگر برنامه کشت و الگوی جایگزین، بهره‌وری بهینه در زمینه گندم مد نظر قرار گرفته بود، خودکفایی گندم خدشه‌دار نمی‌شد.

احمدی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق استان فارس، جاده‌های ارتباطی منحصر به فرد است و اگر خدایی نکرده اتفاقی بیافتد راه جایگزین برای امداد‌رسانی وجود نداشته و با مشکل برخورد می‌کنیم.

وی گفت: در سفری که چند روز پیش داشتم شاهد احداث جاده کازرون به سمت گناوه بودم اما اگر مسیری که به سمت بوشهر می‌رود بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟!

استاندار فارس با تاکید بر این که باید فراگیری پدافند غیر عامل را از مدارس آغاز کنیم، گفت: باید در دانشگاه واحد درسی پدافند غیرعامل تدریس شود.

وی با بیان اینکه مدیران کل استان فارس در رابطه با پدافندغیرعامل تلاشی انجام نمی‌دهند، گفت: بارش برف زمستان سال گذشته در شیراز سبب شد که ما به خیلی از مشکلات خود پی ببریم.

احمدی با اشاره به  اینکه بارش برف سبب قطع چندین ساعته برق و آب در برخی از مناطق شیراز شد، افزود:  کشور ما نشان داده که زیر بار استکبار نمی‌رود به همین دلیل دشمن دست از سر کشور ما برنمی دارد.

وی گفت: به سبب اینکه کشور ما بر اصول خود پایبند است باید به صورت جدی به پدافند غیرعامل توجه کرده تا با تدابیر پیشگیرانه هزینه‌های تحمیلی بر کشور را کم کند.

سید محمدرضا نجفی، مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل استان فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: در شورای پدافند غیرعلمل استان فارس تا کنون موفق به استفاده دانشگاهیان در کارگره های تخصصی شده‌ و خوشبختانه کارگروه های تخصصی ما دانش بنیان است.

وی با اشاره به وجود 11 کارگروه تخصصی در شورای پدافند غیرعامل استان فارس، افزود: از آنجا که بیشترین تهدیدات در حوزه سایبری و زیست است، مقدمات تشکیل قرارگاه استراتژیک سایبری و زیستی استان فارس فراهم شده است.

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل استانداری فارس اشاره به  تشکیل کمیته پدافند غیر عامل در همه دستگاه‌های اجرایی استان  فارس، خاطر نشان کرد: شورای پدافند غیرعامل در سطح شهرستان‌ها و بخش‌های استان فارس نیز به زودی تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیر عامل در استان فارس، گفت: برنامه آموزش 30 هزار نفر ساعت در دستگاه‌های اجرایی استان فارس ریخته شده است.

وی با اشاره به توجه استاندار فارس به بحث پدافند غیرعامل، تصریح کرد: پدافند غیرعامل نقش مهمی در پایدارسازی استان فارس دارد و ما باید تلاش کنیم عرصه‌های کاری خود را با پدافند غیرعامل پایدار کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر