۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۸۲۸۶
سردار جلالی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان فارس؛
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با توجه به نفوذ فناوری سایبر به تمام شئون زندگی، فضای مجازی در بسیاری موارد فضای موجود افراد و کشورها شده و امور استراتژیک و مهم نیز در همین حوزه از کیلومترها دورتر قابل تهدید است.

غلامرضا جلالی ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان فارس اظهار داشت: تعریف  پدافند غیر عامل از آن رو ساده است که با زندگی بشر مخلوط بوده و همواره تهدید در زندگی انسان وجود داشته است و از آن جهت مشکل که تهدیدات عناصری هستند متغیر ، پویاا و تکنولوژی پایه

وی افزود: بشر همواره در طول تاریخ اقداماتی انجام داده که در مقابل تهدیدات ایمن شود چنان که در همین اماکن باستانی شیراز موضوعات دفاعی قابل رویت بوده و برج‌ها برای حفاظت در مقابل تهدیدات ساخته شده است.

جلالی ادامه داد: 42 نوع تهدید طبیعی در دنیا ثبت شده که در کشور ما بخش زیادی از آنها وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: آماده نبودن ما حوادث طبیعی را به بلا تبدیل می‌کند .

این مسئول تصریح کرد: تهدیدات نظامی بنا به فرموده مقام معظم رهبری از ما دور شده، اما به طور کامل رفع نشده است.

جلالی بیان داشت: تهدید مردم‌محور تهدیداتی است که دشمن در آن رویکرد جنگ بی‌قاعده را در دستور کار قرار می‌دهد و بر اساس آن هدایت مردم به سمت شورش یا جنگ ضد امنیتی و جنگ رسانه‌ای فرهنگی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته وی،تهدیدات فناوری پایه نیز بر اساس پیشرفت‌های فناوری به وجود می‌آید و با توجه به توسعه تهدیدات سایبری به حوزه های مدیریت های دفاعی ،استراتژیک،صنعتی وحساس،این حوزه از مهمترین تهدیدات فن آوری پایه محسوب می شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: در تهدیدات سخت، اهداف غیر نظامی مانند زیرساخت‌های آب، برق، گاز و حتی صدا و سیمااز طرف دشمن مهم‌تر از اهداف نظامی هستند.

احتمال خرابکارانه بودن مشکلات صنعت مرغ و زیتون

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: کاهش بکارگیری قدرت نظامی و افزایش قدرت نرم یک جریان کلی در جریان تهدیدات جدید است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به نفوذ فناوری سایبر به تمام شئون زندگی، فضای مجازی در بسیاری موارد فضای موجود افراد و کشورها شده و امور استراتژیک و مهم نیز در همین حوزه از کیلومترها دورتر قابل تهدید است.

جلالی ادامه داد: تهدید سایبری تنها تهدید «IT» نیست بلکه الکترومغناطیس برای از کار انداختن ابزارهای الکترونیک یا جنگ الکترونیک را نیز شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: تهدیدات  پرتوی و زیستی از عوامل تهدیدزایی هستند که باید مورد مطالعه قرار گرفته و آمادگی لازم برای خنثی کردن آنها ایجاد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: انسان، دام، محیط، غذا و کشاورزی و آب آشامیدنی حوزه های اصلی محورهای تهدیدات زیستی را تشکیل می‌دهند و گاه ترور رهبران دنیا از طریق عوامل زیستی به صورت خاموش انجام می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: حملات زیستی برای ضربه زدن به اقتصاد کشورها و گاه فلج کردن آنها انجام می‌شود.

جلالی یادآور شد: این احتمال وجود دارد که حمله آفتی به زیتون رودبار که بوسیله  مگس ویژه‌ای انجام شده در شمار همین اقدامات باشد که ترسیم و درمان آن زمان زیاد و هزینه در بر دارد.

وی ابراز داشت: یک سال و نیم قبل حمله‌ای به مرغ تخم‌گذار ما انجام شد و تا مدتی تخم مرغ از خارج از کشور تامین می‌شد.

به گفته جلالی، بخش زیادی از آنفلوانزاهای دامی نیز در حالت خوشبینانه برای فروش واکسن و در حالت بدبینانه از طرف دشمن ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور متذکر شد: باید سیستم‌های پایش ، آزمایش و تشخیص کشور آنقدر قوی باشد که قدرت تشخیص بالا رود و گرنه در این حوزه هیچ کشور متخاصمی تا سال ها اعلام نمی‌کند که ما چنین حملاتی را انجام دادیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر