۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۲۷۶
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: اهداف و وظایف سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها باید در پدافند غیرعامل مشخص شود.
نخستین جلسه‌ی پدافند غیرعامل شهرستان اردبیل با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهرستان با هدف تعیین و تبیین اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل در شهرستان اردبیل برگزار شد.

«جواد زنجانی» فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه اهداف و وظایف سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها باید در پدافند غیرعامل مشخص شود، بر لزوم مطالعه‌ی طرح جامع اردبیل بعنوان شهرستان مرکز استان با پذیرش بیش از 600 هزار نفر تأکید و اظهار کرد: اهداف و وظایف و راه جامع و دستورالعمل پدافند غیرعامل بعنوان یکی از مباحث نو و تخصصی در کشور که مورد سفارش مقام معظم رهبری نیز هست باید در قالب برنامه‌های تکلیفی به ادارات، سازمان‌ها و نهادها ابلاغ شود و شهرستان اردبیل نیز با توجه به گستره‌ی جمعیت و وسعت مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه در ارائه‌ی برنامه‌های پدافند غیرعامل نباید بر نگرانی‌های مردم افزود، افزود: باید منابع انسانی و مالی در طرح‌ها و اهداف پدافند غیرعامل در نظر گرفته شود و از هدررفت این منابع جلوگیری شود.

وی داشتن طرح توجیهی پدافند غیر عامل در همه‌ی طرح‌های کلان را همانند دیگر طرح‌های زیست محیطی را ضروری برشمرد و نهادینه شدن آن را خواستار شد.

فرماندار اردبیل با اشاره به کمبود برخی امکانات در ادارات شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: شهرستان اردبیل و مدیران آن از برخی کمبودها در مرکز استان رنج می‌برند و باید مرکز استان در کانون برنامه‌ریزی مد نظر قرار گیرد.

زنجانی افزود: امکانات شهرستان کفاف برنامه‌ریزی‌ها را نداشته و این برنامه‌ها باید در سطح استان و در حالت کلان نیز در سطح کشور پیگیری شود که نمونه‌ی آن فرسودگی برخی لوله‌های آب شرب اردبیل و هدررفت حدود 25 درصد آب شرب است و بازنگری در بسیاری از زیرساخت‌های مرکز استان ضروریست.

وی فعال شدن 6 کار گروه مربوط به پدافند غیرعامل استان در شهرستان اردبیل برای فعال شدن پدافند غیرعامل در شهرستان‌های اردبیل را خواستار شد و افزود: برای اسکان اضطراری و اردوگاه 300 هزار نفری باید اعتبارات و منابع مالی و مکان آن نیز مشخص و بطور اصولی و زیربنایی تعریف و تجهیز شود که خود این مکان به مشکل دیگری تبدیل نشود و فرمانداری اردبیل از اجرا و پیگیری هر طرح و برنامه‌ای که در جهت رفاه و آسایش مردم و کاستن از آسیب‌های محتمل طبیعی و غیرطبیعی باشد استقبال کرده و آماده‌ی هرگونه همکاری است.

فرماندار اردبیل عملیاتی شدن مدیریت جهادی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان خصوصاً در رابطه با پدافند غیرعامل را خواستار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر