۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۲۴۰
بزرگترین کارخانه واکسن سازی تب برفکی خاورمیانه و سومین کارخانه جهان در نوع خود هم اکنون در شهرستان مهاباد به دلایل نامشخصی غیرفعال بوده و خاک می خورد.
این واحد تولیدی بزرگ که قادر است سالانه بیش از 100 میلیون دوز واکسن تب برفکی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند، 20 تیر سال 90 با حضور رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.

با افتتاح بزرگترین کارخانه تولید واکسن تب برفکی کشور در مهاباد، ایران از نظر ظرفیت تولید واکسن تب برفکی در رده سوم جهان قرار گرفت.

فرماندار ویژه مهاباد با تایید خبر تعطیلی این کارخانه به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد تولیدی بزرگ پس از بهره برداری بلافاصله پس از مدت کوتاهی تعطیل شده و محصولی را تولید و روانه بازار نکرد.

خضر کاک درویشی افزود: چندین بار مراجعه شخصی نیز به این کارخانه متاسفانه مثمرثمر واقع نشد و حتی از حضور اینجانب، همکاران و کارشناسان فرمانداری به داخل محوطه کارخانه نیز جلوگیری شد.

وی گفت: چندین بار نیز از سرمایه گذار این طرح دعوت شد تا برای حل مشکلات آن که هنوز برای کسی مشخص نشده است جلساتی در محل فرمانداری تشکیل و این واحد دوباره راه اندازی شود ولی مدیران آن از حضور سرباز زده و حاضر به همکاری نبودند.

کاک درویشی یادآور شد: در این واحد تولیدی بیش از 120 میلیارد ریال که قسمت عمده ای از آن را تسهیلات بانکی تشکیل می دهد سرمایه گذاری شده است که با تعطیلی آن این سرمایه هم اکنون در حال هدر رفت است.

وی ادامه داد: با افتتاح این کارخانه، ایران از نظر ظرفیت تولید، سومین تولیدکننده واکسن تب برفکی جهان به شمار می رفت و تولیدات آن علاوه بر اینکه نیاز کشور را در این زمینه تامین می کرد قادر بود قسمت زیادی از آن را نیز به خارج از کشور صادر شود.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه راه اندازی مجدد این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای 120 نفر را فراهم می سازد یادآور شد: تمام تلاش خود را برای راه اندازی مجدد این واحد تولیدی با همکاری استانداری آذربایجان غربی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بکار می گیریم.

584/581/
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر