۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۸۱۹۰
گوگل، اپل، فیس بوک و تعداد دیگری از شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا منتظر مجوز دولت آمریکا برای افشای جزییات درخواست‌های آن به منظور جاسوسی از کاربران هستند.
به نقل از تک اسپات، افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد همکاری این شرکت‌ها با آژانس امنیت ملی آمریکا و دسترسی آنی و بدون واسطه نهادهای اطلاعاتی آمریکا به داده‌های شخصی کاربران، اعتبار و حسن شهرت این شرکت‌ها را به خطر انداخته و خسارات سنگین مالی برای آنها به همراه آورده است.

با توجه به اینکه علیرغم پیامدهای منفی این افشاگری‌ها، دولت آمریکا بر تداوم جاسوسی از کاربران اینترنت اصرار دارد، شرکت‌های آمریکایی برای جلب اعتماد کاربران قصد دارند اطلاعات مربوط به درخواست‌های دولت برای افشای داده‌های شخصی کاربران را افشا کنند.

علیرغم درخواست‌های چندباره این شرکت‌ها از کاخ سفید برای صدور مجوز افشای این اطلاعات، هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده و این مساله شرکت‌های فناوری آمریکایی را خسته و ناراضی کرده است.

در این میان گفته می شود که فیس بوک، گوگل، اپل و مایکروسافت قصد دارند سیاست های خود در زمینه ارائه گزارش در مورد یاد شده را صرف نظر از موافقت یا عدم موافقت دولت آمریکا به روز کنند. هدف اصلی اطلاع رسانی به کاربرانی است که دولت آمریکا قصد دارد در موردشان جاسوسی کند. اما بعید به نظر می‌رسد که کاخ سفید با چنین اقدامی از سوی شرکت های فناوری موافقت کند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است چنین اقداماتی ممکن است منجر به نابودی اسناد و مدارک مربوط به افراد مورد بررسی یا فرار و مخفی شدن آنها شود و لذا بعید است با خواست شرکت‌های فناوری موافقت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر