۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۱۷۱
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبرداد:
نصوری تدوین سند راهبردی توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با صنعت نفت، محیط زیست و پدافند غیرعامل، آموزش و توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز صنعت نفت و توسعه خدمات و زیرساختهای منطقه را از حوزه های مورد بررسی در سند جامع راهبردی توسعه عنوان کرد.
ˈمسعود نصوریˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تقویت کارآفرینی در منطقه ویژه پارس با هدف ایجاد شغل برای مردم منطقه و نخبه های صنعت نفت بطور جدی در دستور کار قرار گرفته و اکنون در دست اجرا است.

وی گفت: اکنون شمار شاغلان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حدود 51 هزار نفر و در چارچوب اشتغال پیمانکاران موضوع آموزش و توانمندسازی آنان در زمینه کارآفرینی در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که این منطقه 46هزار هکتار مساحت دارد ادامه داد: این منطقه افزون بر اینکه پایتخت انرژی کشور محسوب می شود به لحاظ وسعت سرمایه گذاریها نقش کلیدی در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

وی با اشاره به سیاستهای اتخاذ شده در زمینه جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به منظور ارائه مدل مناسب و جامع برای سرمایه گذاران 46 هزار هکتار مساحت منطقه ویژه پارس بازنگری شده و بر اساس مطالعات جامع، جانماییها در بخش پایین دستی، میان دستی نفت و گاز و مینی پالایشگاهها با ظرفیت 60 هزار بشکه در روز صورت گرفته است.

نصوری تدوین سند راهبردی توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با صنعت نفت، محیط زیست و پدافند غیرعامل، آموزش و توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز صنعت نفت و توسعه خدمات و زیرساختهای منطقه را از حوزه های مورد بررسی در سند جامع راهبردی توسعه عنوان کرد.

وی در مورد وضعیت بهداشت و درمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: متولی بهداشت و درمان، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است ولی این سازمان درمانگاه این منطقه را به عملیات اجرایی پروژه مرکز سوانح و فوریتهای پزشکی تجهیز کرده است.

او افزود: همچنین وزیر نفت گروهی را به منظور ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان منطقه ویژه پارس تشکیل داده که در این زمینه معاون بهداشت و درمان صنعت نفت، نماینده وزیر نفت و نماینده سازمان تامین اجتماعی چندی پیش از وضعیت بهداشت و درمان منطقه ویژه پارس بازدید کردند و در نهایت تفاهمنامه ای در زمینه ارتقاء وضعیت بهداشت درمان حتی در مناطق پیرامونی امضا شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: بر اساس این تفاهمنامه 26 میلیارد ریال درمدت دو سال برای درمان در ناحیه و نواحی مجاور منطقه ویژه پارس هزینه می شود.

وی افزود: افزون بر این مبلغ، بر اساس مصوبات سفر فروردین سال 90 مقام معظم رهبری نیز 12 میلیارد ریال برای توسعه بیمارستان کنگان از طریق منطقه ویژه پارس پرداخت شده است.

او ادامه داد: درمان شعار دولت تدبیر و امید است و بطور یقین این سیاست در اولویت دستور کار صنعت نفت نیز قرار دارد لذا ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان این منطقه با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی در ادامه یکی از رویکردهای جدید مطالعات جامع را بررسی ظرفیتهای غیر از نفت و گاز موجود در منطقه عنوان و بیان کرد: بر اساس آن مسیر گردشگری جنگلهای حرا تا سیراف که شامل بناهای تاریخی می باشد تعریف شده است.

نصوری با اشاره به ایجاد مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی در منطقه ویژه پارس نیز گفت: طراحی ˈمجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پرکˈ به اتمام رسیده، جانمایی آن نیز انجام شده و نقشه های اجرایی فنس، ساختمانهای مورد نیاز، محوطه سازی و اسناد مناقصه این مجموعه طراحی گردیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: فعالیتهای این منطقه بر اساس توسعه پایدار انجام می شود و این مقوله سرلوحه فعالیتهای سازمان قرار دارد.

وی اظهارداشت: نتایج حاصل از تدوین سند جامع راهبردی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به صورت مصوبه از وزارت نفت اخذ می شود و بر اساس آن وزارتخانه برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای این منطقه می کند.

نصوری در مورد پروژه آبرسانی به شهرک جم(منطقه مسکونی کارکنان صنعت نفت واقع در کنگان) نیز گفت: به این پروژه 980 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و وزارت نفت بر اساس تعهدات خود بیش از 55 درصد پروژه را به پیش برده است.

وی افزود: پروژه آبرسانی به شهرک جم بر اساس تفاهمنامه منعقده بین وزارتخانه های نفت و نیرو، استانداری بوشهر و قرارگاه خاتم الانبیا در دست اجرا است.

او گفت: این پروژه مصوبه استان بوشهر بوده و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین مالی آن را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سهم وزارتخانه های نفت و نیرو را در تامین اعتبار این پروژه بر اساس تفاهمنامه به ترتیب 510 میلیارد ریال و 470 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: وزارت نفت بطور کامل به تعهدات مالی خود در قبال این پروژه عمل کرده لذا انتظار می رود با تامین اعتبار به موقع وزارت نیرو، این پروژه هرچه زودتر به اتمام برسد.

نصوری گفت: با سرمایه گذاران در مورد ایجاد آب شیرین کن مذاکراتی انجام شده که سرمایه گذار آن را ایجاد کند تا در موقع بحران، آب بوسیله تانکر به شهرک جم و شهرکهای اطراف رسانده شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر