۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۸۰۱۱
باهک عنوان کرد؛
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج گفت: رزمایش فاطمیون با محوریت مقابله با حوادث طبیعی، تمرین امداد و نجات در زمان حوادث غیر مترقبه و تمرین پدافند غیرعامل پوشش و اختفاء برگزار شد و بسیجیان البرزی آمادگی و توان رزمی خود را به منصه ظهور گذاشتند.
رزمایش 2 روزه بسیجیان با عنوان "رزمایش فاطمیون" در شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد که از ظهر روز پنجشنبه در منطقه عمومی چمبورک اردوگاه قدس واقع در غرب استان البرز آغاز شده بود پیش از ظهر شنبه به پایان رسید.

در این رزمایش، 10 هزار نفر متشکل از خواهران و برادران بسیجی به صورت غیر متمرکز شرکت داشتند برخی از محورهای این رزمایش مقابله با حوادث طبیعی، تمرین امداد و نجات در زمان حوادث غیر مترقبه و تمرین پدافند غیرعامل پوشش و اختفاء گردان های رزمی بسیج بود.

در حاشیه روز پایانی رزمایش بسیجیان، فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با بیان این مطلب افزود: بسیجیان با شرکت در این رزمایش آمادگی و توان رزمی خود را به منصه ظهور گذاشتند.

سرهنگ احمدرضا باهک در ادامه اظهار داشت: عملیات ضد کمین، باز آموزی سلاح، پدافند غیرعامل، تک به ارتفاع، مقابله با تهاجم، راهپیمایی تاکتیکی شبانه، امداد و نجات در مأموریتها از جمله برنامه های تمرینی در این رزمایش بود.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد بیان کرد: 3 مرحله دفاع از کوی و برزن، پدافند غیر عامل و امداد و نجات در این رزمایش اجرا شد گردان های بیت المقدس و کوثر مأموریت امداد و نجات را انجام دادند.

سرهنگ دوم پاسدار  علی کوه خیل اعلام کرد: اجرای مرحله پدافند غیر عامل "استتار، اختفا و فریب" در منطقه چمبورک و عملیات تاخت و هلی برد اجرا شد.

کوه خیل ادامه داد: مرحله دفاعی رزمایش تحت عنوان دفاع از کوی و برزن در سطح شهر و با هدف ایجاد، استقرار و امنیت پایدار برگزار شد که در این مرحله از رزمایش تعامل و تلفیق نیروهای بسیج و مردم صورت می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: کلاس های مختلف رزم جنگ و کلاس های آموزشی مانند امداد رسانی به بسیجیان در این رزمایش برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر