۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۷۹۰
نماینده مردم مهریز در مجلس:
حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده در نشست با عوامل بندر خشک یزد برای پیگیری و اطلاع از نحوه پیشرفت پروژه بندرخشک، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در استان یزد و کشور از اهمیت بالایی در راستای پدافند غیرعامل برخوردار است بندر خشک است.
حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده در نشست با عوامل بندر خشک یزد برای پیگیری و اطلاع از نحوه پیشرفت پروژه بندرخشک، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در استان یزد و کشور از اهمیت بالایی در راستای پدافند غیرعامل برخوردار است بندر خشک است.

وی افزود: این پروژه عظیم در استان یزد به وسیله کنسرسیوم سرمایه‌گذاری پیشگامان و موسسه کوثر استان یزد توانست خود را نشان دهد و خوشنامی شرکت‌های پیشگامان و موسسه کوثر در کنار اعتماد مردم به این مجموعه‌ها سبب شد در جذب سرمایه‌‌های مردمی و مشارکت سرمایه‌گذاران و فروش سهام موفق باشد.

نماینده وسیعترین حوزه انتخابیه کشور در ارتباط با فعالیت‌های انجام گرفته در این پروژه گفت: با پیگیری‌هایی که در وزارتخانه‌ها انجام شده در موضوع گمرک، اتصال ریل با وجود رقابت‌های شدیدی که در کشور وجود دارد، کارهای موفقی انجام و مجوزهای لازم اخذ شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح جامع این بندر تهیه و نقشه‌های جانمایی کاربری‌ها و فضاهای مربوطه طراحی شده، کارهای زیربنایی و زیرساختی انجام شده و  در آینده نه چندان دور، شاهد اجرایی شدن و عملیات فیزیکی، و عملیاتی شدن برنامه‌های اقتصادی این بندر در استان یزد هستیم.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک مردم و اعتمادی که به این مجموعه دارند، کماکان بتوانیم امور را با موفقیت پیش ببریم و استان یزد که در تمام امور پیشتاز است در پروژه بندرخشک هم به عنوان پایلوت کشوری مطرح و آن محدودیت‌ها و مشکلاتی که در کنار بنادر آبی جنوب کشور داریم از بین برود.

زارع‌زاده با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی نخستین بندر خشک کشور در یزد و در مجاورت مهریز یکی از مهم‌ترین جرقه‌های اقتصادی و پیشرفت این شهرستان به حساب می‌آید، اظهار کرد: فعالیت بندر خشک یزد با هدف رونق گسترده اقتصادی استان پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی افزود: این بندر پایانه‌ای برای تقویت ترانزیت، صادرات و پس کرانه‌ای برای بندر شهید رجایی در استان هرمزگان می‌شود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همت والای استاندار یزد در پیگیری تاسیس این بندر خشک عنوان کرد: چندین استان کشور از جمله تهران، قم و کرمان تاکنون متقاضی تأسیس و راه‌اندازی بندر خشک بوده‌اند اما هیچ یک از آنان تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده و بندرخشک یزد نخستین بندر خشک فعال کشور است که با مشارکت و استقبال خوب مردم و مسئولان یزد فعالیت خود را آغاز کرده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر