۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۷۷۰۶
برخی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور صبح امروز به همراه معاونان خود در نخستین روز کاری سال ۱۳۹۳ با حضور در دفتر رئیس‌جمهور، ضمن تبریک سال نو، به تشریح برنامه‌های خود در سال ۱۳۹۳ پرداختند.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام روحانی  در این دیدارها با اشاره به نامگذاری سال 1393 به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» ازجانب مقام معظم رهبری، اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع بسیار مهم برای کشور دانست و گفت: در دنیای امروز مسائل و مشکلات مرتبط با اقتصاد و فرهنگ دارای پیچیدگی‌هایی است که حل و فصل آنها نیاز به تلاش گسترده دارد، این در حالی است که فرهنگ، اساس، بنیان و ریشه جامعه است و حرکت، رفتار و منش مردم از فرهنگ آنها نشأت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه برای شکوفایی اقتصادی به وجدان کاری، انضباط کاری و نظم و ایثار و فداکاری و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و فاصله گرفتن از فساد و رانت‌خواری نیاز داریم، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن این امور نیازمند فرهنگ‌سازی است و از این نظر توجه به فرهنگ بسیار حایز اهمیت است.


آقای روحانی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، برای شکوفایی اقتصادی و تعالی فرهنگی نیازمند عزم همگانی و ملی هستیم و حل معضلات و مشکلات اقتصادی و فرهنگی با امکانات و توان دولتی به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست و مردم نیز باید در این خصوص به صحنه بیایند.


رئیس جمهور تصریح کرد: تقویت روحیه نشاط، اعتماد و امید در جامعه موجب حضور همه مردم در صحنه است و این آغاز خوبی است تا عزم ملی را اساس امور قرار دهیم.


روحانی با اشاره به تأکید رهبری بر مدیریت جهادی گفت: جهاد به معنای کوشش بلیغ و فراگیر و بهره گرفتن از همه توان و امکانات، و مدیریت جهادی به معنای آن است که مدیران کشور به صورت یکپارچه، مجدانه و با تلاش پیگیر، امور را انجام دهند.


رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر در کشوری فرهنگ و اقتصاد سامان یابد و درست شود، بقیه امور نیز به دنبال آن درست خواهد شد.


روحانی تأکید رهبری را بر موضوع اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو مؤلفه قدرت ملی، بااهمیت توصیف کرد و گفت: امیدواریم سال جدید همراه با خیر و برکت برای همه ملت ایران باشد.


وی با اشاره به اینکه به‌رغم همه سختی‌ها روز به روز به آینده امیدوارتر می‌شویم، افزود: خوشبختانه قدم‌های خوبی در همه زمینه‌ها برداشته شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی باقی مانده است و نیازمند تلاش همگانی هستیم.


تاکید بر پیگیری جدی مشکلات نوجوانان تحت پوشش بهزیستی


رئیس‌جمهور در پی بازدید از مجتمع خدمات بهزیستی شهدای انقلاب در نخستین روز سال 1393، صبح امروز در دیدار نوروزی برخی از وزرا و معاونان آنان که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی نیز حضور داشتند، بر پیگیری جدی مشکلات نوجوان این مجتمع تأکید کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام روحانی در این دیدار، بازدید از شیرخوارگاه شبیر و مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب و گفتگو با نوجوانان این مجتمع را در نخستین روز سال 1393 بسیار تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: در این دیدار تعدادی از نوجوانان در خصوص مشکلات خود پس از ترخیص از این مراکز نکاتی را مطرح کردند که برخی از آنها قابل تأمل بود و مسئولان باید در جهت رفع دغدغه‌های این فرزندان کشور اهتمام داشته باشند.


رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ اکرام ایتام در کشور در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ نام گرفته است، گفت: در این خصوص باید فرهنگ سرپرستی و تحت تکفل قرار دادن فرزندان و نوزادان بی‌سرپرست را در بین مردم ترویج کنیم تا همه به انجام دادن این اقدام خداپسندانه ترغیب شوند.


آقای روحانی با اشاره به روایات و احادیث گوناگون در مورد احسان به ایتام و انجام دادن امور خیریه گفت: باید عواطف مذهبی مردم به سمت انجام دادن اعمال و امور خیر اجتماعی سوق داده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر