۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۶۹۶
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه اردبیل گفت: پدافند غیر عامل شیوه های آزمایش و مراقبت از گندم وارداتی را شامل شده و به همین دلیل قبل از ورود به چرخه مصرف گندم خریداری شده مدتی در قرنطینه نگه داری می شود.
عباس کریمی در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی خدمات سفر، تصریح کرد: خرید گندم هم از طریق دولت هم بخش خصوصی انجام می شود.

وی افزود: خرید دولتی از طریق دستگاه های مختلف و خرید بخش خصوصی از مبادی قانونی مورد بازرسی قرار می گیرد.

به گفته کریمی پدافند غیر عامل شیوه های آزمایش و مراقبت از گندم وارداتی را شامل شده و به همین دلیل قبل از ورود به چرخه مصرف گندم خریداری شده مدتی در قرنطینه نگه داری می شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه اردبیل اضافه کرد: این مجموعه مجهزترین آزمایشگاه غله را دارا بوده و آزمایش کامل از سلامت گندم های مصرفی صورت می گیرد.

وی با رد واردات گندم آلوده در سال های اخیر اضافه کرد: گندم وارداتی با گندم داخل مخلوط شده و بعد از استراحت لازم به مصرف می رسد.

9 سیلو در سطح استان دایر است

کریمی اضافه کرد: برای ذخیره سازی گندم به اندازه مورد نیاز سیلو موجود بوده و در حال حاضر 9 سیلو در استان دایر است.

وی تصریح کرد: 50 هزار تنی روح کندی، هشت هزار تنی جعفر آباد، 100 هزار تنی روباز روح کندی، 20 هزار تنی انبار مکانیزه اردبیل و 10 هزار تنی اردبیل سیلوهای دولتی مورد استفاده است.

وی با بیان اینکه سیلوی 100 هزار تنی توسط بخش خصوصی در دست احداث است، اضافه کرد: 20 هزار تنی مشگین شهر، 30 هزار تنی گرمی و 35 هزار تنی نمین سیلوهای بخش خصوصی اردبیل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر