۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۵۷۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :
عاشوری اذعان داشت: پدافند ملی در برنامه های کلان کشوری یکی از محورهای امنیت ملی است اقداماتی که قادر است به هنگام وقوع جنگ و اقدام مخرب دشمن خسارت ها را به حداقل برساند.

ناصر عاشوری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:  همه ممالک می کوشند در کنار نیروهای مسلح رسمی با ارتقای دانش عمومی مشارکت مردم را در پاسداری از مراکز حساس  و روند فعالیت های اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی جلب و شرایط مطلوب تری را برای پیشرفت کشور  فراهم آورند.

وی اظهارداشت: پدافند غیر عامل از جمله اقداماتی است که برای مقابله با تهدیدهای دشمن به کار گرفته می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:  پدافند در مفهوم کلی به معنای دفع و خنثی سازی یا کاهش تاثیرات آفندی دشمن و ممانعت از دست یافتن اهداف خودی است.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل قدمتی دیرینه در تمدن جوامع بشری دارد  ملت ها مختلف در طول تاریخ همواره تمهیداتی را برای در امان ماندن در مقابل حوادث و دشمنان طبیعی و انسانی مدنظر داشته اند تا با ساختن دژها، پناهگاه ها، برج ها دیوارها از گزند تهدیدها و خطرها دور بمانند و از منابع حیاتی و انسانی  از شرف و حیثیت خود دفاع کنند.

عاشوری اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در فرازهای از سخنان خود  دفاع را جزو هویت یک ملت زنده می داند و  می فرماید : " هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست ".

وی اذعان داشت: پدافند ملی در برنامه های کلان کشوری یکی از محورهای امنیت ملی است اقداماتی که قادر است به هنگام وقوع جنگ و اقدام مخرب دشمن خسارت ها را به حداقل برساند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زمینه تهدیدات بالقوه که امنیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه گرفته است بکارگیری اصول و معیارهای پدافند غیر عامل قادر است در کنار دفاع نظامی یا پدافند عامل زنجیره دفاعی را تکمیل و نقشه های دشمن را نقش بر آب سازد.

وی همچنین با بیان اینکه در پدافند غیر عامل همه مردم دخیل هستند، افزود: مواردی که در خصوص پدافند غیر عامل پیگیری می شود مجموعه ای از اقداماتی است که قبل از خطر  ( زمان صلح و جنگ ) انجام می گیرد به عبارتی یک نوع پیشگیری است.

عاشوری یادآورشد: بروز هرگونه تهدید طبیعی و غیر طبیعی موجب کاهش و آسیب پذیری نیروهای انسانی، ساختمان ها، تاسیسات و تجهیزات شریان های حیاتی یک کشور ( بخش صنعتی، بنادر، راه های ارتباطی و مواصلاتی و غیره ) می شود اگر در این مرکز ها پدافند غیر عامل مدنظر قرار نگیرد به یقین آسیب پذیری دوچندان خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر