۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۷۵۶۲
مومن نسب:
مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: شعله های پدافند در استان پایین است و آن را بالا می کشم.
مراسم معارفه مدیرکل پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیران کل ستادی استانداری در دفتر معاون سیاسی برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی در این مراسم گفت: گفتمان جمهوری اسلامی فصلی تازه در نطام های دنیا به وجود آورد و استکبارجهانی با ترس از این موضوع هر لحطه درصدد ضربه زدن به این نظام است.

فتاح محمدی افزود: برای مقابله با تهدیدات جامعه جهانی ایجاد رشته جدیدی به نام پدافند و دفاع غیرعامل از سال ۸۸ در کشور شروع شد و شامل مباحث گسترده ای است.

وی ادامه داد: با توجه عدم تدوین مبانی و مفاهیم اولیه و نبود ابزار و امکانات در ابتدا ابهاماتی درخصوص کارکرد این رشته وجود داشت و اکنون نیاز به گسترش و شناخت این رشته برای عموم مردم است.

محمدی برگزاری کارگاههای آموزشی را نیاز ضروری برای این رشته دانست و افزود: سند پدافند غیرعامل برای ایجاد تحکیم بخشی به مبانی زیرساخنی که تضمین کننده امنیت عمومی جامعه است باید تدوین شود.

مدیرکل جدید پدافند غیرعامل در این مراسم گفت: از حسن اعتماد دکتر خادمی استاندار محترم، معاون سیاسی و امنیتی، دیگر معاونین و مدیران ستادی و نظارتی و امنیتی و خصوصاً اصحاب رسانه و مطبوعات نسبت به خود تشکر میکنم و از خدمات برادر عزیزم سردار جعفری به عنوان اولین مدیرکل حوزه پدافند قدردانی میکنم.

محمود مومن نسب افزود: پدافند غیرعامل به عنوان مقدمه و تسهیل کننده مدیریت بحران و امنیت اجتماعی و زیرساختی به مجموعه تدابیر، تمهیدات، اقدامات و طرح های غیرمسلحانه و پیشگیرانه در قالب غیرنظامی برای ارتقای پایداری ملی، آمادگی در برابر تهاجمات فرهنگی و عملیات روانی دشمن و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمانها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در برابر انواع تمهیدات گفته می شود.

وی ادامه داد: تعبیه ابنیه فنی و تمهیدات سخت افزاری لازم در جاده ها نظیر کنارگذر پل ها، تونل ها و دیوار های حایل، پیش بینی پناهگاهها و خدمات درون شهری، احداث اردوگاههای تفریحی و فرهنگی و آموزشی، نمونه هایی از پدافند غیرعامل است.

مومن نسب از کمبودها در این حوزه گلایه کرد و اظهار داشت: با وجود تاکیدات مسئولان ارشد نظام، پدافند غیرعامل در حد انتظار معرفی نشده است و باید اذعان کرد با وجود کارهای انجام شده شعله های پدافند غیرعامل در استان پایین است. بنا به فرموده رهبری عزیز شعله های پدافندغیرعامل باید بلند شود.

وی به اهمیت سخنان رهبری در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: بر همه مدیران رده های سیاست گذار، اجرایی، امنیتی و نظامی لازم است با توجه به رهنمودهای رهبری تفکر خود را در حوزه پدافندغیرعامل بسط داده و منتظر ابلاغ نباشند.

مومن نسب از مدیران خواست الزامات این رشته را رعایت کنند و عنوان کرد: در سال ۹۳ تمام برنامه ها و طرح های دستگاهها باید با تایید و پیوست پدافند غیرعامل همراه باشند و به عبارتی تمامی دستگاههای مکلفند بر اساس قانون در طرح ها و پروژه های زیرساختی آیتم ها و ملاحظات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

وی در این راه استاندار را هم به کمک طلبید و گفت: از استاندار محترم تقاضا دارم از سال ۹۳ اختصاص بودجه به هر پروژه زیرساختی و عمرانی در بخش های مختلف منوط به رعایت الزامات پدافند غیرعامل در آن پروژه باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل آشنا ساختن مردم با اهداف، وظایف، اقدامات و ماموریت های پدافند غیرعامل – برنامه ریزی در راستای فعال نمودن شورا، کارگروهها و کمیته های کاری پدافند غیرعامل – بررسی و نظارت بر طرح های مصوب و ابلاغی شورا و کارگروههای پدافندغیرعامل در حوزه مرتبط را از مهمترین برنامه های آتی خود برشمرد.

مومن نسب در پایان گفت: امیدوارم با استعانت از الطاف خداوند متعال، بهره گیری از امکانات و لطف اعضای شورای پدافند غیرعامل استان در پیگیری امور مربوطه بتوانم خدمت شایسته به استان و کشور ارائه دهم.








گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر