۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۴۲۵
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز با اشاره به اینکه البرز در بحران ها و حوادث نقش معین استان تهران را ایفا می کند، توجه به « صنعت» و « محیط زیست» را نقشه راه استان در بحث پدافندغیرعامل دانست.
شاهپور رستم زاده با بیان این مطلب در جمع روسای شورای پدافندغیرعامل استان اظهار داشت: قرارگیری استان البرز در جوار پایتخت شرایط ویژه ای را برای این استان ایجاد کرده است به نحوی که در بحران و حوادث نقش معین استان تهران را خواهد داشت. وی با تأکید بر ضرورت استان در مدیریت بحران ها و حوادث غیرمترقبه افزود: موقعیت کنونی این استان آمادگی کامل در حوادث و بحران های غیرقابل پیش بینی را می طلبد، در این بین فعال شدن شورای پدافندغیرعامل استان گامی مهم به منظور مدیریت حوادث خواهد بود.

« صنعت» و « محیط زیست» نقشه راه پدافندغیرعامل استان البرز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز در ادامه با اشاره اینکه البرز استانی چند وجهی توأمان صنعتی و گردشگری است، بیان کرد: همین ویژگی در بحث پدافندغیرعامل نگاه ویژه به « صنعت» و « محیط زیست» را به عنوان نقشه راه فرا روی شورای پدافندغیرعامل این استان قرار می دهد و هریک از اعضای شورا باید در برنامه ریزی های آتی این دو مؤلفه را مدنظر قرار دهند. شایان ذکر است؛ پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل (Passive Defense)‏ به اقداماتی اطلاق می شود که به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار و.. است. در پدافند غیرعامل تمامی نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر