۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۷۴۲۳۰
آیین بهره‌برداری از دو ایستگاه آتش‌نشانی ۱۳۵ و۱۳۸ (بانوان آتش‌نشان) برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، آیین بهره‌برداری از دو ایستگاه آتش‌نشانی ۱۳۵ و۱۳۸ (بانوان آتش‌نشان) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: به روح شهدای انقلاب و ۶۱ شهید سازمان آتش‌نشانی تهران درود می‌فرستم و همچنین سلامتی ۱۳۰۰ جانباز سازمان آتش‌نشانی که برای ارتقا جایگاه ایمنی و حفظ جان و مال شهروندان دچار مصدومیت شدند و با وجود مشکلات در صحنه عملیات انجام وظیفه کردند، از درگاه الهی خواستارم.

وی افزود: نظر به اینکه پهنه گسترده شهر تهران با معضلاتی همچون جمعیت پذیری و افزایش جمعیت خودرو روبه است، نیاز به ایمنی هوشمند دارد. رفتار حریق نسبت به قبل متفاوت شده است، به طوری که بعد از ۱۰ دقیقه که حریق شروع می‌شود وقتی که آتش‌نشانان به محل حادثه می‌رسند، گویی یک ساعت از حریق گذشته است و به همین دلیل باید نسبت به تاسیس ایستگاه‌های جدید و تربیت نیرو اقدام کنیم.

محمدی تاکید کرد: میانگین رسیدن آتش‌نشان به محل حادثه ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه است که سعی می‌کنیم این مورد را بهبود ببخشیم. پیشگیری و آموزش شهروندی باید جایگاه خود را پیدا کند و رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی تاکید کرد: مصدومیت ناشی گاز مونوکسید کربن در تهران در سال گذشته با آموزش‌ها ۳۸ درصد کاهش پیدا کرد.

محمدی با گرامیداشت یاد شهید مرتضی حیدری که در منطقه ۱۶ به شهادت رسید، گفت: این منطقه نیاز به ایستگاه پشتیبان داشت و ایستگاه‌های جدید کار امدادی هم انجام خواهند داد. تجهیزات ما باید پیشرفته شود و تجهیزات به روز باید وارد ناوگان شود.

وی با پرداختن به آتش سوزی بیمارستان گاندی تصریح کرد: نردبان‌های هیدرولیکی در حادثه گاندی کمک کردند.

محمدی با بیان اینکه ۳۰ نوع خدمات توسط سازمان آتش‌نشانی ارائه می‌شود، افزود: تجهیزات کمک به سیلاب باید تهیه شود. بخشی از تجهیزات آواربرداری خریداری شده که تا ۷مهر بخشی از آن‌ها وارد می‌شود. ۴۰ دستگاه خودروی سنگین وارد ناوگان شده است.

در بخش دیگری از این برنامه، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: یکی از مصادیق خدمت که به گفته شهردار تهران از قبل از تولد تا بعد از مرگ ارائه می‌شود، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران است. این معاونت باید خدمات خود را با آمادگی کامل و ۲۴ ساعته به شهروندان ارائه کند و کوچکترین غفلت باعث بروز مشکل برای مردم خواهد شد.

وی افزود: در هر مراسمی و رخدادی در شهر، شهرداری تهران و به طور خاص معاونت خدمات شهری باید حضور داشته باشد و حتی در کشور در هنگام بروز حادثه به شهرداری تهران توجه می‌شود و اگر نیازی به نیرو‌های امدادی باشد در اطراف و اقصی نقاط کشور با دستور شهردار تهران خدمت توسط شهرداری پایتخت انجام می‌شود.

نظری با بیان اینکه باید بابت جایگاه خدمتی خود شکرگزار باشیم، گفت: این جایگاه خدمتی، حساسیت، آماده بودن، چابک بودن، برخورداری از تجهیزات مناسب و نیروی انسانی متخصص را می‌طلبد.

وی با اعلام اینکه شهردار تهران همیشه در همراه ما بوده است، یادآور شد: مسئولیت فرماندهی میدان در شرایط ویژه در شهر از سوی وزیر کشور به عهده شهردار تهران گذاشته شده و هماهنگی آن به عهده مدیریت بحران شهرداری تهران است؛ در حوزه میدانی همکاران من در خدمات شهری باید نقش آفرینی کنند و همیشه بدون چشمداشت در صحنه بودند و نقش آفرینی کردند. در خارج از شهر هم می‌توانیم خدمت کنیم و بابت این موضوع خوشحال هستیم.

نظری ادامه داد: خدمات زیادی توسط سازمان آتش‌نشانی به مردم ارائه می‌شود. بنده در حوادث حریق حضور پیدا می‌کنم و می‌بینم که چگونه جانفشانی می‌کنند. آتش نشانی یک شغل پرآسیب، سخت است. آتش‌نشانان در حریق آتش را خاموش، کنترل و یا هدایت می‌کنند و هدف آن‌ها حفظ سلامت افراد و جلوگیری از آسیب به اموال مردم است. آتش‌نشانان ما مهارت و تخصص زیادی دارند.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه پدافند غیرعامل، باید ساختمان‌های ما با استفاده از تجهیزات نسوز یا دیرسوز و استفاده از تجهیزات دیوار‌های جدا کننده و غیر قابل اشتغال ساخته شود و امیدوارم شاهد کاهش آمار حریق باشیم و با انجام پیشگیری و رعایت ایمنی توسط مردم و کاهش حوادث، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی کاهش پیدا کند.

نظری با اشاره به این موضوع که در موضوع تجهیزات حریق، نیاز به تقویت و دستگاه gps و تعریف شده در مکان gis هستیم تا در هنگام حریق بدانیم آتش‌نشانان کجا هستند، ادامه داد: به این تجهیزات برای حفظ و صیانت از آتش‌نشانان نیاز داریم. در کشور اطفای هوایی نداریم و در صورت نیاز باید باید نیرو‌های مسلح هماهنگی شود. برای سازمان آتش‌نشانی جهت اطفای هوایی، بالگرد و هواپیما نیاز داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر