۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۷۴۲۱۳
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در صدد هستیم برای نخستین بار رشته پدافند غیر عامل پزشکی را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی یزد ایجاد کنیم.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از وب دا؛ دکتر جعفر میعادفر در همایش دو روزه “پدافند غیرعامل در نظام سلامت” گفت: با راه اندازی اولین مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE به همت سازمان اورژانس کشور، استانداری یزد، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی یزد قرار است برای اولین بار رشته پدافند غیر عامل پزشکی را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی یزد ایجاد کنیم.
وی اظهار داشت: با آماده سازی زیر ساخت‌ها و پیگیری مسائل قانونی آن و تلاش برای تصویب در شورای گسترش وزارت بهداشت، این رشته از سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی یزد ایجاد می‌شود.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور هم در این همایش گفت: قرار شد که مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE را ارتقا بدهیم و برنامه راهبردی چند ساله برای آن تدوین و این مرکز را به عنوان مرکز مهارت آموزی جنوب شرق کشور در گام اول و در صورت ظرفیت بیشتر این مرکز به یک مرکز ملی یا بین المللی تبدیل شود.

دکتر علی محمد لطیفی افزود: در این همایش،آخرین مسائل پدافند غیرعامل حوزه سلامت و CBRNE با حضور اساتید مجرب کشوری در جلسات عمومی و کارگاه‌ها آموزشی به متقاضیان آموزش داده شد. همچنین نمایشگاهی از آخرین دستاورد‌ها با حضور شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های مختلف سلامت و پزشکی برپا شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر