۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۳۷۵
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: تمام پروژه‌های عمرانی و اجرایی استان اردبیل باید پیوست پدافند غیر عامل داشته تا با اطمینان خاطر بیشتر عملیات اجرایی آنها انجام شود.


به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای پدافند غیر عامل در اردبیل با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل مجموعه‌ای از اقدامات غیر نظامی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمنان است، اظهار داشت: باید برای تمام تهدیدهای فیزیکی و سایبری جایگزین مناسب درخور شأن مردم وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: پدافند غیر عامل از الزامات پروژه‌های جدید و در دست اجرا در استان اردبیل است که باید دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

خدابخش با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی خدمات در زمان وقوع بحران خاطر نشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به این مسئله دقت نظر داشته باشند که اگر بر اثر حادثه‌ای در ارائه خدمات این دستگاه‌ها خللی ایجاد شد و یا حتی خدمات‌رسانی قطع شد چه حرکتی باید در پیش گرفته شود تا در زندگی و امنیت و آسایش مردم مشکلی به وجود نیاید.

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان اضافه کرد: ما باید برای بدترین شرایط ممکن آمادگی لازم را داشته باشیم تا اگر حادثه غیر مترقبه‌ای رخ داد، بتوانیم درست و به موقع عمل کنیم تا امنیت و ایمنی مردم حفظ شود.

وی بر ضرورت رعایت الزامات پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و ادامه داد: باید در این زمینه دستگاه‌های خدمات‌رسان طرح‌های خود را به گونه‌ای ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته و نیز توضیحاتی درباره اینکه تاکنون در این راستا چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی به چه دلایل نتوانسته اجرایی شود را ارائه کنند.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برخی ادارات تنها وظیفه تأمین و ارائه خدمات را دارند و برای موقعیت‌های بحرانی نیندیشیده‌اند بنابراین ارایه اطلاعات درباره انجام پدافند غیر عامل برای چنین دستگاه‌هایی زمانبر است اما در هر حال وظیفه دارند که در ساختار سازمانی خود تمهیداتی را به کار برند که در مواقع بحرانی دچار مشکل نشوند چرا که این امر از الزامات است.

وی گفت: نه تنها به لحاظ سخت‌افزاری و فیزیکی باید ایمن‌سازی شود بلکه کارهای نرم‌افزاری نیز باید در این زمینه انجام شود چرا که در صورت ایمن نبودن اطلاعات سازمان‌ها، آسیب‌های فضای مجازی می‌تواند این اطلاعات اساسی را از بین ببرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل از جمله استان‌های در معرض بلاهای طبیعی است، افزود: قرار گرفتن استان اردبیل در موقعیتی که برخی از بلاهای طبیعی آن را تهدید می‌کند نیازمند توجه بیش از پیش دست‌اندرکاران امر به پدافند غیر عامل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر