۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۳۶۱۳
با برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل:
دانش آموزان نوشهر روز چهارشنبه با برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با مشارکت نهادهای مربوط در دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد این شهرستان راهکار مقابله با حوادث و تهدیدهای احتمالی را فراگرفتند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، مدیر آموزش و پرورش نوشهر و رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نوشهر سنجش توانمندی های دانش آموزان و آمادگی و هماهنگی نهادهای مربوط برای مقابله با حوادث احتمالی را از اهداف برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل برشمردند.

عباس متاجی مدیر آموزش و پرورش نوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود : این رزمایش با هدف آمادگی دانش آموزان برای مقابله با حوادث احتمالی و کاهش خسارت های مربوط در دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد این شهرستان برگزار شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نوشهر هماهنگی نهادهای دخیل در این زمایش را مطلوب توصیف کرد و گفت : هماهنگی نهادها و آمادگی دانش آموزان در کاهش حوادث احتمالی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آتش یار سوم حسین سمرقندی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم آمادگی شهروندان برای مقابله با حوادث احتمالی بسنجیم و خسارت ها را کاهش داد و در این رزمایش دانش آموزان دبیرستان دخترانه پانزده خرداد مورد سنجش قرار گرفتند.

مصون‌سازی و حفاظت از زیرساخت‌ها، تاب آوری در مقابل تهدیدهای زیستی، صیانت از دارایی‌های نرم، امنیت شهروندی، دفاع همه جانبه و هم‌افزا در مقابل جنگ ترکیبی، دفاع نوین در مقابل تهدیدهای نوظهور، رصد و شناسایی تهدیدها و مخاطره‌های ناشی از فناوری‌های نوین از جمله وظایف پدافند غیرعامل اعلام شد.

به گزارش پایداری ملی، پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی بر رعایت نکات ایمنی و ضوابط استاندارد تاکید ویژه دارد.

شهرستان نوشهر ۱۸ هزار دانش آموز دارد. در تقویم رسمی کشور، سوم تا هشتم آبان ۱۴۰۲ هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر