۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۷۳۵۹۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: مشکلات زیرساختی در بخش های مختلف خدماتی از جمله گردشگری به‌دلیل حضور و تردد پرشمار مسافران از نقاط مختلف کشور به مازندران، ابرچالش در حوزه پدافند غیرعامل این منطقه به شمار می رود.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، حمید بخشی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت پدافندغیرعامل در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری افزود: در حوزه پدافند غیرعامل در مازندران ضعف زیرساختی یکی از ابرتهدیدها است و زیرساخت های موجود برای جمعیت ۳.۵ میلیون نفری است اما در استان سالانه شاهد اقامت ۸۰ تا ۹۰ میلیون نفر شب گردشگران هستیم.

وی ادامه داد: به طوری که با ورود گردشگران در برخی فصول سال در تامین نیرو و انرژی در استان دچار مشکل می شویم و در مازندران همه ساله شاهد حضور جمعیت شناور قابل توجه پنج برابر ظرفیت زیرساختی هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران اظهارداشت: باید در نظر بگیریم که در دوران تحریم و تهدید هستیم و ضعف در ارائه خدمات موجب جولان و سوژه یابی رسانه های معاند و دشمنان می شود.

وی با بیان این که، برای تمامی شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران طرح جامع پدافند غیرعامل شهری تهیه شده و در آن تهدیدات و دارایی های یک شهر مشخص شده است، گفت: سوم تا دهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل در کشور نامگذاری شد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران اضافه کرد: هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در سال جاری در کشور با شعار "ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید، پدافند غیرعامل، دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی" آغاز می شود.

بخشی تصریح کرد: پدافند غیرعامل به عنوان اداره کل ستادی در استانداری است که نظارت بر ملاحظات ‌و الزامات لازم در دستگاه‌های مختلف در آن لحاظ می شود و در زمینه های دفاع، بهداشت، راه، رسانه، فناوری اطلاعات، مالی، بازرگانی، استحکامات و زیستی در قالب ساختار نظامند پدافند غیرعامل در این ستاد پیگیری می شود.

وی گفت: ۱۱ کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل مازندران در قالب انرژی، تامین نیازهای ضروری، زیستی، امنیت غذایی و حمل و نقل فعال است.

این مقام مسوول تصریح کرد: در هفته پدافند غیر عامل امسال، ۶۲۵ عنوان برنامه شامل ۱۹۴ رزمایش، ۲۲۶ عنوان کارگاه آموزشی، ۱۹ مسابقه، ۱۰ همایش، ۵۲ نشست و ۳۳ افتتاح طرح در مازندران انجام می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر