۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۳۴۰۷
مدیرکل دفتر هماهنگی مدیریت بحران منابع آب ایران:
مدیرکل دفتر هماهنگی مدیریت بحران منابع آب ایران گفت: هشت هزار و ۱۹۲ سازه تقاطعی فاقد آبگذر ایمن در کشور شناسایی شده که ۴۸۲ مورد رفع انسداد شده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، سیف الله آقابیگی ظهر شنبه در کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اظهار کرد: نکته مهمی که در تشکیل این کمیته ملی مد نظر داریم این است که بتوانیم جلوی خطر سیل را بگیریم و لازمه تحقق این هدف نیز داشتن نگاه پیشگیرانه است.

آقابیگی با تاکید بر ضرورت برگزاری مستمر نشست‌های کمیته استانی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل، افزود: تاکید ما بر این است که مدیران کل دستگاه‌های عضو کمیته‌های استانی شخصاً در جلسات این کمیته حضور یابند. ضمن اینکه تهیه برنامه‌های اجرایی اقدامات کنترل سیلاب اهمیت زیادی دارد. باید برش‌های

تاکید ما بر این است که مدیران کل دستگاه‌های عضو کمیته‌های استانی شخصاً در جلسات این کمیته حضور یابند. ضمن اینکه تهیه برنامه‌های اجرایی اقدامات کنترل سیلاب اهمیت زیادی دارد. باید برش‌های دستگاهی و استانی از کارهایی که نیاز است در طول سال انجام دهیم تهیه شود. باید برنامه‌ها مشخص باشد تا اعتبارات در نظر گرفته شود.

وی بر لزوم رفع موانع پیش روی جریان سیلاب و در مسیر رودخانه‌ها تاکید کرد و با اشاره به وجود سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذر ایمن گفت: طبق آخرین آمارهای ثبت شده ۸ هزار و ۱۹۲ سازه تقاطعی فاقد آبگذر ایمن در کشور وجود دارد که تا کنون از این تعداد فقط ۴۸۲ مورد رفع انسداد شده است.

وی گفت: بیشترین تعداد سازه‌های ناایمن نیز با یک‌هزار و ۴۵۷ مورد متعلق به راه و شهرسازی است و هزار و ۲۹ سازه نیز به شهرداری‌ها تعلق دارد که باید ایمن‌سازی شود. دستگاه‌ها در استان‌ها حتماً در این زمینه به طور جدی ورود کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر