۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۷۳
لاریجانی در همایش استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری:
رئیس مجلس با تأکید براینکه راهی جز حمایت از تولید نداریم، گفت: مشکلات زیادی در بخش‌های تولیدی وجود دارد که با توجه به شرایط کشور باید بیشتر از بخش تولید صیانت شود.

به گزارش پايداري ملي به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در ادامه سفر یک روزه‌اش به این استان، با حضور در همایش استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در شهرستان خلخال از توابع استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید در کشور فراهم شود و این یکی از افتخارات خوبی است که در شهر خلخال و کوثر نشستی با فعالان اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: باید قبول کرد هر بخشی از کشور مزیت‌های نسبی خاصی دارد، اگر سرمایه‌ای متناسب معدن فراهم شود، به جای خام فروشی معدن، تبدیل به ارزش افزوده می‌شود، ما امروز در کشور راهی جز حمایت از تولید نداریم و این یک تعارف نیست بلکه یک راه است، باید ظرفیت تولید کشور ما افزایش یابد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با لبخند به صحنه بین‌المللی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، هم مسئولان ملی و هم مسئولان استانی باید زمینه‌های حل مشکلات کشور را فراهم کنند، باید در مجلس از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حمایت شود و مسئولین کشور نیز باید تلاش کنند بسترهای سرمایه‌گذاری در کشور بیش از گذشته فراهم شود و مسئولین شهری نیز باید این موارد را تعقیب کنند تا سرمایه‌‌گذاران انگیزه بیشتری داشته باشند.

«خلخال و کوثر واقعاً ظرفیت‌های خوبی دارد و باید کمک کرد عزیزان از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.»

لاریجانی با تأکید بر اینکه مشکلات زیادی در بخش‌های تولیدی داریم، گفت:‌ برخی از این مشکلات شناسایی شده است و با توجه به مشکلات و مسائلی که در کشور پیش آمده، باید از بخش تولید بیشتر صیانت شود.

به گفته وی، در قانون بودجه 91 تمهیداتی اندیشیدیم که اگر برخی از مشکلات واحدهای تولیدی با بانک‌ها حل شده باشد جرایم آنها بخشیده شود.

رئیس دستگاه قانون‌گذاری کشورمان در ادامه سخنانش با ذکر این نکته که بخشی از کارهای استانی باید بسترسازی شوند، گفت: در سطح ملی هم کارهای استانی باید مورد حمایت واقع شوند و ما سعی می‌کنیم اموری که مربوط به مجلس است، قانون آن را مجدداً به مجلس بیاوریم تا بیشتر از تولید حمایت شود.

لاریجانی در خاتمه تأکید کرد: طبق قانون، صندوق توسعه ملی باید فقط امکانات ارزی می‌داد اما در بودجه 91 به دلیل برخی مشکلات موجود، تصویب و استثنا کردیم که 10 درصد از تسهیلات این صندوق به بخش کشاورزی و 10 درصد به صورت ریالی به بخش صنعت اختصاص یابد؛ ما دنبال می‌کنیم تا وضعیت خلخال و کوثر تحرک بیشتری یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر