۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۲۸۶
رییس همایش ملی پدافند غیر عامل در علوم دریایی گفت: نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل در علوم دریایی با هدف بررسی و تبادل نظر ...
رییس همایش ملی پدافند غیر عامل در علوم دریایی گفت: نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل در علوم دریایی با هدف بررسی و تبادل نظر در زمینه های مختلف علوم دریایی در غالب ۱۸ محور اصلی و ۵ محور آزاد جهت دریافت مقاله ها ارایه شده می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در ارتقاء دانش ملی و بومی کشور و همچنین القای حس مسئولیت پذیری در جامعه در مقابله وگذر از  بحران داشته باشد.

دکترسعید تمدنی جهرمی منطقه خلیج فارس، افزود: پدافند غیر عامل از مهمترین زمینه های افزایش سطح آمادگی برای مقابله با هر گونه تهدید های احتمالی است. امروزه پدافند غیرعامل می‌تواند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و این فرهنگ سازی در کشور ما نیز ضروری است. پدافند غیرعامل گامی مثبت و تاثیرگذار در راستای تحقق  فرامین مقام معظم رهبری در زمینه ساماندهی سامانه دفاع غیرعامل کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به وسعت مرزهای آبی کشور ، پدافند غير عامل دربخش علوم دریایی به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه علوم دریایی اطلاق مي شود كه با اجراي آن مي توان ميزان خسارات و تلفات احتمالي ناشي از تهديدات را به حداقل ممكن كاهش داد.

تمدنی جهرمی گفت: در  راستای شناسایی تهدیدات علیه زیر ساخت های امنیت ملی کشور و مقاومت و مقابله هوشمندانه با آن، یکی از مهمترین نقاط قوت پدافند غیرعامل در کشور است.

وی با اشاره به نقش همایش ملی پدافند غیر عامل درعلوم دریایی در بررسی و تبادل نظر در محورهای مختلف این عرصه بیان کرد: اولین همایش ملی پدافند غیر عامل در علوم دریایی با هدف بررسی و تبادل نظر در زمینه های مختلف علوم دریایی در غالب ۱۸ محور اصلی و ۵ محور آزاد جهت دریافت مقاله ها ارایه شده می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در ارتقاء دانش ملی و بومی کشور و همچنین القای حس مسئولیت پذیری در جامعه در مقابله وگذر از  بحران داشته باشد.

رییس همایش ملی پدافند غیر عامل در علوم دریایی اظهار کرد: این اقدامات می تواند در گروه های مهندسی و سازه های دریا، فیزیک دریا، زیست دریا، شیمی و آلودگی دریا و سایر علوم مرتبط با علوم دریایی باشد.

تمدنی جهرمی با اینکه اولین همایش ملی پدافند غیر عامل به عنوان یک ابزار کارآمد تولید و تبادل دانش در حوزه علوم دریایی خواهد بود افزود: این همایش با همکاری سازمان ها و موسسات مرتبط در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در بندرعباس برگزار می شود.

وی افزود: این امنیت پایدار در سایه تلاش همگانی با استفاده از نقطه نظرات آحاد ملت بویژه اساتید ، دانشجویان و مسئولین عزیز محقق خواهد شد که در این راستا باید با بررسی نکات ضعف و قوت خود در رابطه با حفظ و حراست از زیر ساخت های حساس و حیاطی به آمادگی مطلوب در این زمینه دست یابیم.

رییس همایش ملی پدافند غیر عامل در علوم دریایی گفت: 70 نفر از اساتید و پژوهشگران کشور در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی از جمله پدافند غیر عامل به عنوان اعضای کمیته علمی و اجرایی این همایش هستند و  در همه حوزه ها مقالاتی ارسال شده که بیشتر از دانشجویان هستند و پیش بینی می شود از دو تا سه هزار مقاله تا پایان اسفند ماه به دبیرخانه همایش ارسال شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر