۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۲۶۶۸
پژوهش جدیدی که توسط دانشگاه کوئینز بلفاست ایرلند انجام شده، از کاهش تعداد بیش از هفتاد هزار گونه جانوری در سراسر جهان پرده برداشته است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از شفقنا، الرای نوشت؛ پژوهشگران در این پژوهش دریافتند که در حال حاضر تعداد ۴۸ درصد از گونه‌های جانوری روی زمین در حال کاهش است و تنها کمتر از سه درصد از گونه‌های جانوری دیگر رو به افزایش است.

این پژوهشگران افزودند: با اندازه گیری سنتی حجم انقراض گونه‌های جانوری مشخص شد که هم اکنون ۲۸ درصد حیات روی زمین در معرض خطر انقراض است.

این پژوهش در عین حال نشان داده است که کمبود گونه‌های با افزایش تعداد نشان می‌دهد که سایر گونه‌ها برای جایگزینی گونه‌های منقرض شده در اکوسیستم تکامل نمی‌یابند.

پژوهشگران گفتند: این نتایج «یک زنگ خطر قوی» است، زیرا از دست رفتن تنوع زیستی جهانی ناشی از صنعتی سازی نگران کننده‌تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد.»

از دست رفتن تنوع زیستی جهانی با توجه به تاثیر آن بر عملکرد اکوسیستم ها، تولید غذا، گسترش بیماری‌ها و در نتیجه ثبات اقتصاد جهانی، یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی است که بشر در دهه‌های آینده با آن مواجه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر