۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۲۴۶۲
یک مقام ارشد نظامی آمریکا با تشریح راهبرد سیاسی واشنگتن در حوزه امنیت سایبری، اعلام کرد: ایالات متحده نیرو‌های سایبری بیشتری را در جهت کمک به دولت‌های خارجی با هدف مبارزه با هکر‌ها به خارج از مرزهایش اعزام می‌کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت؛ ژنرال ویلیام هارتمن سرلشکر ارتش آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس امنیت سایبری آر اس‌ای (RSA) در سان فرانسیسکو، اعلام کرد: در سه سال اخیر نیرو‌های سایبری ماموریت ملی ارتش ایالات متحده (CNMF)، ۴۷ عملیات دفاعی «شکار رو به جلو» را در ۲۰ کشور جهان به دعوت آن کشور‌ها پیش برده است.

وی با بیان اینکه درخواست‌ها برای انجام عملیات‌های دفاع سایبری رو به افزایش است، گفت: این ابتکار عمل نشان دهنده تلاش فزاینده دولت ایالات متحده در جهت بهبود همکاری با متحدان خارجی در راستای مبارزه با جرایم سایبری است که به طور معمول از مرز‌ها فراتر می‌رود. همانند برخی از بزرگترین باج افزار‌های مجرمانه شناخته شده که چندین کشور از جمله آمریکا را هدف قرار داده اند.

هارتمن مدعی شد: آمریکا ۴۳ متخصص به اوکراین اعزام کرده است تا با حملات سایبری روسیه مبارزه کنند. آن‌ها تیم‌های دفاعی هستند که به دنبال دشمن مشترک می‌گردند و ابزار‌ها و قابلیت‌های دشمن را شناسایی می‌کنند.

وی تصریح کرد که نیرو‌های سایبری ماموریت ملی ارتش ایالات متحده (CNMF) با بالاترین نهاد سایبری این کشور یعنی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) به طور نزدیک همکاری می‌کند.

هارتمن همچنین مدعی یک حمله سایبری از سوی هکر‌های ایرانی شد که نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ را تهدید می‌کرد.

اریک گلدشتاین دستیار اجرایی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) نیز اعلام داشت که هر دو آژانس برای خنثی کردن حملات پنهانی دشمنان خارجی علیه سه آژانس فدرال ایالات متحده همکاری کرده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر