۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۲۴۰۱
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: انتقال انبار نفت کاشان به خارج از محدوده شهری یکی از خواسته‌های مردم این شهر به شمار می‌رود که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال پیگیری است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالله گیتی منش افزود: انبار نفت فعلی در محدوده شهری کاشان و در خیابان مطهری این خطه قرار دارد که قدمت آن به حدود ۵۰ سال گذشته بازمی‌گردد و با توجه به اهمیت مسائل ایمنی، پدافند غیرعامل و ملاحظات امنیتی، انتقال آن به خارج از محدوده شهری ضروریست.

وی با بیان اینکه موضوع انتقال انبار نفت کاشان از اواسط دهه ۸۰ مطرح شد، اظهار داشت: زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم کاشان به نطنز برای انتقال انبار نفت کاشان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه انبار نفت فعلی کاشان در زمینی به وسعت چهار هکتار است، خاطرنشان کرد: بدلیل استقرار این انبار در مرکز شهر، تردد نفتکش‌ها به آن فقط در موارد ضروری صورت می‌گیرد و بیشتر فراورده‌های نفتی مورد نیاز این منطقه از خود اصفهان تامین می‌شود.

گیتی منش با بیان اینکه در سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت در سال گذشته به استان اصفهان بر انتقال انبار نفت کاشان تاکید شد، تصریح کرد: به سرانجام رسیدن این پروژه مستلزم همکاری مسوولان برای تغییر کاربری زمین فعلی انبار نفت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان اضافه کرد: یکی از انتظارات ما از مسوولان شهرستان کاشان برای پیشبرد طرح انتقال انبار نفت این است که برای تنظیم اسناد مالکیت و تغییر کاربری زمین فعلی انبار نفت، همراهی و کمک شود تا با افزایش ارزش افزوده و واگذاری آن بتوان بخشی از منابع مالی اجرای این طرح را تامین کرد.

وی به سفر دیروز مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران به کاشان برای پیگیری روند اجرایی انتقال انبار نفت این شهر به بیرون از محدوده اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر جلسه‌هایی با مسوولان این شهرستان از جمله فرماندار کاشان برگزار و درباره این موضوع تبادل نظر شد.

گیتی منش با تاکید بر اراده وزارت نفت و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران برای اجرا شدن طرح انتقال انبار نفت کاشان به خارج از محدوده شهری اظهار امیدواری کرد که با تامین منابع مالی مورد نیاز، کار ایجاد انبار نفت در زمین ۵۰ هکتاری در نظر گرفته شده برای آن، هرچه زودتر آغاز شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر