۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۲۱۳۵
با حضور جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد
رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ با با سناریوی سقوط هواپیمای حامل مواد خطرناک در منطقه فشافویه تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور، رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱، صبح امروز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه در منطقه فشافویه تهران با حضور سردار محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری آغاز شد.

این رزمایش با سناریو سقوط هواپیمای حامل مواد خطرناک و به منظور آمادگی با شرایط اضطراری و مدیریت بحران ناشی از آن در منطقه شهرستان ری و توسط کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان هواپیمایی کشوری و با مشارکت قرارگاه پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرماندهی ویژه شهرستان ری، برگزاری می‌شود.

هدف از این رزمایش، شناسایی آسیب پذیری‌ها و کاهش اثرات آن‌ها و همچنین، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، امدادی، نظامی، امنیتی و کارگروه‌ها و تیم‌های عملیاتی در مواجهه با سوانح هوایی است.

ارزیابی و تعیین سطح میزان آمادگی و آگاهی کلیه واحد‌ها و دستگاه‌های مشارکت کننده در مواجهه با شرایط اضطراری ناشی از حمل مواد خطرناک در صنعت هوایی و دستیابی به سرعت عمل مطلوب جهت حفظ جان کارکنان، مردم، محیط زیست، اسناد و مدارک، تجهیزات و تاسیسات و اموال در شرایط اضطراری از دیگر اهداف این رزمایش است.

این رزمایش به منظور، نظام‌مند کردن تمامی فعالیت‌ها و آمادگی‌ها با اجرای رزمایش در سطح استان تهران و شهرستان ری، ارزیابی و تعیین میزان آمادگی و آگاهی دستگاه‌های مشارکت کننده در مواجهه با شرایط اضطراری، تعامل سازنده دستگاه‌های همکار با سازمان هواپیمایی کشوری در سوانح هوایی، تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی منطقه جهت صیانت از جان و مال مردم برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر