۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۲۰۸۴
شورای شهر مادرید اسپانیا، پلتفرم جهانی «آتوس» را به‌عنوان بخشی از طرح اضطراری منطقه‌ای برای پاسخگویی مؤثرتر به خطرات احتمالی انتخاب کرد؛ کاربران با استفاده از این خدمات، در لحظه از شرایط اضطراری فجایع آگاه می‌شوند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایمنا، آتوس، گروه پیشگام در خدمات و محصولات کربن‌زدایی و متعهد به ارائه خدمات دیجیتالی ایمن و کربن‌زدایی‌شده، یک رهبر جهانی در تحولات دیجیتال و برترین گروه امنیت سایبری، ابری و ریانشی با کارایی بالا در اروپا است.

شورای شهر مادرید ضمن اشاره به این موضوع مهم که هدف آتوس کمک به طراحی آینده فضای اطلاعاتی است، اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از طرح اضطراری منطقه‌ای برای پاسخگویی مؤثرتر به خطرات احتمالی آینده، با آتوس قراردادی منعقد کرده است که بر اساس آن، این گروه نقش کلیدی در به‌روزرسانی و گسترش طرح جدید اضطراری شهرداری منطقه‌ای مادرید (PEMAM) ایفا می‌کند.

شورا یادآوری کرد که این طرح با تعهد به ایجاد یک سازمان چندرشته‌ای کارآمد با ترکیب منابع انسانی و مادی قادر به پاسخگویی به شرایط اضطراری مرتبط با یک خطر جدی، فاجعه یا بلای عمومی است که بر ایمنی افراد، اموال و محیط‌زیست تأثیر می‌گذارد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که آتوس امکان زندگی، کار و توسعه پایدار در یک فضای اطلاعاتی امن و ایمن را در سرتاسر جهان فراهم می‌آورد و به‌واسطه مشاوره و تخصص فنی قوی خود برای تحقق این هدف شورا انتخاب شده است.

تدبیر مادرید برای مقابله با فجایای شهری

شورای مادرید اعلام کرد آتوس برای به‌روزرسانی طرح جدید اضطراری شهرداری منطقه‌ای مادرید، پشتیبانی مشاوره‌ای ارائه می‌دهد و به‌عنوان بخشی از این برنامه یک پلت‌فرم اطلاعات و ارتباطات جدید را طراحی کرده و توسعه داده است که هدف آن هماهنگی خدمات اضطراری موجود و وسایل و منابع مرتبط شورای شهر و سایر نهاد‌ها به‌شمار می‌رود.

شورای شهر مادرید تأکید کرد که به این ترتیب پیش‌بینی، آینده‌نگری، نظارت و واکنش مؤثر فعالیت‌های اضطراری در سراسر مادرید را تضمین می‌کند، زیرا پلت‌فرم یادشده دارای یک مجموعه اطلاعات از منابع موجود، یک پایگاه داده به‌روز از همه افراد مرتبط و یک سیستم پیام‌رسانی جدید است که کاربران را در لحظه از شرایط اضطراری آگاه و امکان به‌اشتراک‌گذاری تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و متون را به‌نحوی فراهم می‌کند که بتوان منابع حاصل از چندین سرویس را به‌صورت هماهنگ‌تر و سریع‌تر ارسال کرد.

شورا خاطرنشان کرد پلتفرم یادشده همچنین مجهز به یک نمایشگر است که هر یک از خطرات را در لایه‌های اطلاعاتی جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به‌صورت گرافیکی در یک نمای نقشه‌مانند نمایش می‌دهد تا کاربران بتوانند آن را مورد بررسی و مشورت قرار دهند.

شورای شهر مادرید اطمینان داد که راه‌حل‌های اضطراری و جامع آتوس به‌طور دائم به‌روز می‌شود، استفاده از منابع را بهینه می‌کند، زمان پاسخ را کاهش می‌دهد و مهم‌تر از همه، جان انسان‌ها را حفظ می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر