۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۲۰۰۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه اگر حادثه‌ای در همدان اتفاق بیفتد مکان مناسبی را برای اسکان اضطراری جمعیت نداریم، گفت: شهرداری‌ها فضا‌های سبز شهری را چند منظوره و با پیوست مدیریت پدافند غیرعامل احداث کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم علی سنجربگی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال پروژه‌های پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری شهید میرزایی در محور همدان_قزوین و آورزمان در محور ملایر_ نهاوند با ۹ میلیارد تومان اعتبار آغاز به کار کرد اظهار داشت: امسال در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به هلال‌احمر استان اختصاص داده شد.

سنجربگی با بیان اینکه با سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به همدان ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و تجهیزات امدادی به جمعیت هلال‌احمر استان اختصاص یافت، بیان کرد: در این سفر دو دستگاه آمبولانس با تجهیزات و یک دستگاه خودروی نجات به ناوگان امدادی هلال‌احمر استان اعطا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در ۱۰ ماهه امسال ارائه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خدمت را از جمله دستاورد‌های قابل توجه در استان دانست و گفت: امدادگران و نجاتگران پایه‌ها و ستون‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور هستند و در حوادث طبیعی و غیرطبیعی به کمک همنوعان خود می‌شتابند.

سنجربگی تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان در ۱۰ ماه امسال در ۸۹۹ عملیات شرکت کرده و در این عملیات‌ها هزار و ۳۰۴ نفر نجاتگر حضور داشتند.

وی توزیع یک میلیون بطری آب معدنی در ایام کمبود آب شهر همدان را از دیگر اقدامات بیان کرد و افزود: امسال یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۶۲ نفر از خدمات امدادی از قبیل حوادث ترافیکی و جاده‌ای، برف و کولاک، اسکان اضطراری، کوهستان، امداد هوایی و خدمات حضوری جمعیت هلال‌احمر در استان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان بیان کرد: با توجه به هجمه‌های سنگین فرهنگی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب، برگزاری برنامه‌های فرهنگی گام موثری برای مقابله با این تهاجمات است.

سنجربگی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و امدادی برای رشد و بالندگی کودکان، نوجوانان و جوانان از جمله اقدامات هلال‌احمر استان بوده است، گفت: امسال هزار و ۴۰ برنامه‌ی فرهنگی آموزشی با حضور ۴۴ هزار و ۱۰۶ نفر جوان فعال هلال‌احمری برای ۹ هزار و ۲۲۴ نفر از جوانان با هدف تزریق امید و نشاط و روحیه بخشی به جوانان جامعه برگزار شده است.

وی در خصوص اجرای ۵۰۳ پروژه توسط داوطلبین جمعیت هلال‌احمر استان اظهار داشت: اجرای طرح نذر آب در دو شهرستان تویسرکان و کبودرآهنگ، ارائه خدمات بهداشت و درمان با حضور پزشکان متخصص، ارائه خدمات پاراکلینیکی، ویزیت و داروی رایگان و حفر چاه آب آشامیدنی برای نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی در این شهرستان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان تصریح کرد: امسال به ۲ هزار و ۵۰۴ نفر با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خدمات حمایتی دارو و درمان ارائه شده و به ۷۱ نفر از مددجویان نیز وام قرض‌الحسنه به ارزش ۲۶ میلیارد ریال اعطا شده است.

سنجربگی افزود: در ماه‌های رمضان و محرم و اعیاد قربان و غدیر و شب یلدا بسته‌های حمایتی با اعتبار ۱۰۳ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال تهیه و به ۱۰۱ هزار و ۹۹ نفر افراد کمتر برخوردار اعطا شده است.

وی گفت: پزشک عمومی، پزشک متخصص، دندانپزشکی، مامایی، تزریقات، چشم پزشکی، واکسیناسیون حجاج و خدمات پروسیجر و خدمات پاراکلینیک از جمله خدمات درمانگاه هلال‌احمر استان است و در معاونت درمان و توانبخشی ۶۰ هزار و ۵۰ نفر با مراجعه به درمانگاه، داروخانه، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی و واکسیناسیون از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

سنجربگی با بیان اینکه میلیون‌ها انسان در اثر عدم آگاهی در حوادث دچار آسیب و جراحات می‌شوند که اگر این افراد آموزش ببینند در کاهش آسیب‌ها تأثیر دارد، بیان کرد: امسال هزار و ۲۴۴ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در سطح استان برای ۴۶ هزار و ۵۵۹ نفر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در بارندگی‌های امسال بیش از ۵۵۰ وسیله نقلیه از برف و کولاک رهاسازی شدند، گفت: امشب نیز نیرو‌های امدادی در حال آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار داشت: ۲۰۰ خانه هلال‌احمر در استان وجود دارد که ۵۰ درصد از این تعداد فعال هستند و برنامه‌ای برای افزایش کمی خانه‌های هلال‌احمر نداریم و بیشتر به دنبال افزایش کیفیت خدمات هستیم.

سنجربگی عنوان کرد: طرح یاس در حوزه جوانان هلال‌احمر با همراهی کمیته امداد تحت عنوان یاوران آسیب‌ستیز برای بانوان زیر ۴۰ سال مجرد تحت پوشش کمیته امداد اجرا می‌شود تا این افراد به جای آسیب‌پذیری آسیب ستیز شوند.

وی در ادامه افزود: در طرح یاس این بانوان مهارت‌های زندگی، آموزش‌های عمومی امداد و کمک‌های اولیه ومهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند تا در محله زندگی خود به عنوان مربی امداد و کمک‌های اولیه و همچنین در بعضی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان مربی فعالیت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در خصوص امکان اسکان اضطراری در همدان بیان کرد: هفته گذشته در صحن شورای اسلامی همدان مطرح کردیم که در همدان با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری مسئله اسکان اضطراری مغفول مانده است و کل دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید فکری برای این موضوع مهم کنند.

سنجربگی با اشاره به اینکه اگر حادثه‌ای در همدان اتفاق بیفتد جای مناسبی را برای اسکان اضطراری جمعیت نداریم، تاکید کرد: شهرداری‌ها پارک‌ها و فضا‌های سبز شهری را چند منظوره و با پیوست مدیریت پدافند غیرعامل و اسکان اضطراری همراه با زیرساخت‌ها و تاسیسات کامل احداث کنند تا مردم هم در شرایط عادی و هم در زمان بحران برای اسکان اضطراری استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر