۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۱۹۷۲
در مراسم گرامیداشت شهید بروجردی مطرح شد
مراسم گرامیداشت سرلشکر پاسدار شهید محمد بروجردی با حضور مقامات کشوری و لشکری و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در جبهه غرب کشور و عشایر ایل منگور به میزبانی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، در این مراسم سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه تهدیدات نوین سایبری ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، محسن رفیق دوست، سردار محسن ساسانی؛ جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار رسول رحیمی معاون هماهنگ کننده و دکتر محسن محبی؛ معاون توسعه فرهنگی این سازمان حضور داشتند.

سردار محسن ساسانی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا به نمایندگی از رئیس و کارکنان سازمان پدافند غیرعامل کشور به میهمانان خوشامد و خیر مقدم گفت.

وی با بیان اینکه این مراسم به مناسبت گرامیداشت یکی از شهدای گرانقدر و عزیز انقلاب، شهید محمد بروجردی برگزار شده است، اظهار داشت: این انقلاب عمر چهل و چند ساله خود را مرهون خون شهدایی است که با تقدیم جان خود، انقلاب اسلامی را از گزند توطئه‌ها مصون نگاه داشتند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور مراسم گرامیداشت شهدا را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد تا یادآوری باشد برای همه ما که بدانیم چه کسانی با چه زحمات و جانفشانی‌هایی در برابر توطئه‌های سهمگین دشمنان ایستادند و مسیری را ساختند تا بتوانیم با شناختن مسئولیت سخت خود، انقلاب اسلامی را به قله‌های عزت، اقتدار و افتخار برسانیم.

تبیین شرایط دفاع مقدس در مناطق غربی کشور

در ادامه این مراسم دو تن از رزمندگان پیشکسوت جبهه غرب در دوران دفاع مقدس به تبیین شرایط دفاع مقدس در مناطق غربی کشور و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام و مردم غیور کرد به ویژه عشایر غیور منگور در برابر ضد انقلاب و روایت خدمات و دلاورمردی‌های شهید محمد بروجردی که از سوی مردم محلی به «مسیح کردستان» معروف شده است پرداختند.

خاطره گویی حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در جبهه غربی

خاطره گویی حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در جبهه غربی دوران دفاع مقدس بخش دیگر این مراسم بود که سردار جواد شمس، مهندس علی آبادی، امیر عروقی و مهندس زریبافان به بیان خاطراتی از آن دوران پرداختند و نقش شهید بروجردی را به عنوان ناجی کردستان تبیین و تشریح کردند.

راز ماندگاری انقلاب اسلامی

در ادامه محسن رفیق دوست از مبارزین دوران ستم شاهی، از یاران امام (ره) و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا به تبیین دلایل بروز اغتشاشات اخیر پرداخت و توضیح داد: ریشه همه بلا‌هایی که پس از پیروزی انقلاب، جبهه استکبار بر سر ملت ایران آورده است، این است که نمی‌خواهند اجازه دهند انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی موفق مردمسالاری دینی به دنیا معرفی و به دیگر نقاط جهان توسعه یافته و گسترش یابد.

رفیق دوست با بیان اینکه راز ماندگاری انقلاب اسلامی این است که این انقلاب اراده خداوند بود که در این زمانه اتفاق بیفتد تا الگویی برای همه ملت‌های آزاده باشد، بنابراین این انقلاب خاموش شدنی نیست، گفت: هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی خود با این حجم از گروهک‌های ضد انقلاب مواجه نشده است که هیچ یک نتوانست آسیبی به آن برساند. پس از آن جنگ ۸ ساله را به ملت ایران تحمیل کردند.

به گفته وی پس از ناکامی دشمن در جنگ، حالا هر از چندگاهی غائله‌ای در کشور برپا می‌شود که امتداد همان توطئه‌هاست که هربار نیز با شکستی خفت بار مواجه شدند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ادامه به تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهید بروجردی پرداخت و گفت: به عنوان کسی که به خوبی او را میشناختم می‌گویم که وی ولایت پذیر، فهیم، دین شناس، موقع شناس و شجاع بود.

وی با بیان اینکه شهید بروجردی با وجود شایستگی، هرگز پیشنهاد فرماندهی سپاه را نپذیرفت، توضیح داد: زمانی که به او پیشنهاد فرماندهی سپاه را ارائه شد، قاطع آن را نپذیرفت و خدمت به مردم کردستان را بر آن ترجیح داد و مسیح کردستان شد.

به گفته رفیق دوست، ارج و قربی که امروز سرلشکر شهید بروجردی در میان مردم کردستان دارد، حاصل همان فروتنی، غلبه بر هوای نفس و کار کردن برای رضای خداست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر