۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۱۹۱۳
کهگیلویه و بویراحمد رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج، جزئیاتی تازه از انفجار ICU بیمارستان امام سجاد یاسوج را تشریح کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، محمد طهماسبی درباره جزئیات بیشتر حادثه گفت: این اتفاق ساعت ۱۶ و ۲۰ ثانیه عصر روز جمعه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ در جلوی «ICU بیمارستان امام سجاد یاسوج» رخ داده که از طریق برخی رسانه‌ها در مورد تعداد فوتی‌ها و مصدومان اطلاع‌رسانی درستی نشده بود.

وی با بیان اینکه در این حادثه ۹ نفر از همراهان بیماران در سالن بین دو بخش‌ای سی یو و سی سی یو دچار مصدومیت شده‌اند که یک نفر از آن‌ها بدلیل شدت جراحات فوت کرد و ۸ نفر دیگر پس از اقدامات درمانی ترخیص شدند.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج در تشریح علت حادثه اظهارکرد: هرچند دلیل اصلی وقوع حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است، اما طبق گزارش‌های اولیه این حادثه در نتیجه انفجار کپسول آتش نشانی رخ داده است.

طهماسبی تصریح کرد: طبق قراردادی که با شرکت پشتیبان (آتش نشانی یاسوج) داریم کپسول‌های آتش نشانی نصب شده در بیمارستان هرساله شارژ و تایید می‌شوند و موارد لازم در این خصوص از جمله اینکه دور از سرما و گرمای شدید باید نصب شود، را رعایت کردیم البته این کپسول روز ۲۹ آبان ۱۴۰۱ بازدید و شارژ شد و ۲۹ آبان ۱۴۰۲ بازدید بعدی آن بود.

وی ادامه داد: سالانه مرتب از مردم خواهش می‌کنیم که بخش‌های اورژانس و ICU ملاقات ممنوع هستند، اما مردم همکاری نمی‌کنند و جلوی درب ICU تجمع می‌کنند و حتی مواردی داشتیم که کادر پزشکی که بیماران به حضور آن‌ها نیاز دارند برای رفتن به بخش بدلیل شلوغی و تجمع همراهان بیماران با مشکل مواجه می‌شوند که انتظار داریم مردم در این زمینه با ما همکاری کنند.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج عنوان کرد: همه اسناد و مکاتبات مربوط به این کپسول آتش نشانی که با شرکت پشتیبان انجام شده و تاییدیه گرفته موجود است.

طهماسبی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی در خصوص این حادثه ورود کرده اند، بیان کرد: هر کس در این زمینه متخلف شناخته شود طبق قانون با او برخورد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر