۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۷۱۶۸۸
آتش‌نشانی تهران با هلال احمر برای افزایش آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات در مدارس همکاری می‌کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، نمایندگان آتش‌نشانی تهران، مهمان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر بودند تا با تبادل نظر برای تولید محتوا‌های آموزشی مشترک در زمینه ایمنی، کمک‌های اولیه و آمادگی در مخاطرات، سطح همکاری‌ها در ترویج آموزش‌های همگانی با تمرکز بر مدارس تهران را افزایش دهند.

در این جلسه پیمان صابریان معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر توافق‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش دارد که محور آن توسعه آموزش‌های همگانی امداد و مواجهه با مخاطرات در مدارس است. آتش‌نشانی تهران و هلال احمر می‌توانند با اتکا به این توافق حضور پررنگ و مؤثری را در مدارس تهران داشته باشند.

صابریان افزود: همچنین طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مانعی برای حضور هلال احمر در مدارس کشور وجود ندارد و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در مدارس می‌تواند خانواده‌ها و در نهایت بخش گسترده‌ای از جامعه را برای مواجهه با مخاطرات آماده کند.

وی همچنین توضیح داد: لازم است آموزش‌های هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی به یک وحدت محتوایی برسد تا با هر بار حضور مربیان و کارشناسان مختلف در مدارس، مجموعه مختصر و جامعی به مخاطبان ارائه شود. در غیر این صورت ممکن است آموزش‌پذیر، دچار سردرگمی‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: محتوا‌های تولید شده برای آموزش شفاهی و یا عملی و همچنین محتوا‌های آموزشی چندرسانه‌ای همچون فیلم، کارتن و انیمیشن باید جذاب باشد و این جذابیت از توجه به نیاز‌ها و خرده‌فرهنگ‌های گروه‌های سنی و صنفی مختلف به دست خواهد آمد.

صابریان همچنین از پژوهش‌های تازه این معاونت در خصوص استفاده از بازی‌سازی برای انتقال آموزش‌های لازم به کودکان از طریق بازی خبر داد.

همچنین جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی گفت: گاهی آموزش‌های دستگاه‌های امدادی به روز نیست و چندان به کار زندگی امروز نمی‌آید. مثلاً در آموزش مواجهه با آتش‌سوزی یا پناه‌گیری در زلزله باید محتوا براساس ظرفیت شهری، ترافیکی و ساختمان‌های بلند کلانشهر‌ها بازنویسی شود. خوشبختانه جمعیت هلال احمر گام‌های خوبی برداشته و ما نیز از همکاری در این زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر