۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۱۶۲۲
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در بحث ایمنی فضا‌های زیر سطحی، مشکلات بین مترو و آتش نشانی در حال رفع و یا بخشی از آن کاملا حل شده و طرح پدافند غیرعامل ۶۰ درصد پیشرفت داشت که تکمیل شده و طرح بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل خبرگزاری آنا، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در صد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اقدامات مدیریت بحران امید بخش است، البته تهران با سیل، زلزله، فرونشست زمین، آتش سوزی، تصادفات و مسائل بیولوژیک و تغییرات آب و هوایی و... مواجه است و ۵۶ درصد کارکنان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تحصیلات عالیه دارند و در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم این سازمان محملی برای مدیریت ریسک در تهران باشد.

وی گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اشراف نظارتی و سیاست گذاری بر ۱۰۰ دستگاه در شهرداری دارد و در ایام کرونا، با حمایت شورای شهر ۸۲ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی و خودرویی ایجاد شد. همچنین راه اندازی اتوبوس‌های زندگی و همچنین سامانه ۱۳۷ برای خدمات رسانی به سالمندان و معلولان را داشیتم.

نصیری با بیان اینکه از بین گود‌های پرخطر تحت مالکیت شهرداری، برای رفع خطر گود برج میلاد ستاد تشکیل شد و از محل اعتبارات در اختیار شخص شهردار، ایمن سازی این گود به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده و در حال ایمن سازی است گفت: ۹ تفاهم نامه بین شهرداری با وزارت کشور منعقد شده و ۲۲ تیم در مناطق ۲۲ گانه حضور دارند.

وی افزود: هر روز چند ساختمان از تمام ابعاد ارزیابی اولیه می‌شود که تا کنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلند مرتبه را بررسی کرده‌ایم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در زمینه خطر سیل اقداماتی در حال انجام است؛ به طوری که نقشه پهنه بندی سیل طی دو سال تکمیل می‌شود تا بدانیم که در پایین دست، چه مناطقی باید در هنگام سیل محل را تخلیه کنند.

وی ادامه داد: برنامه اختصاصی سیل تهران آغاز شده و امیدواریم امسال افتتاح شود. برنامه طوفان تهران امسال آغاز و تکمیل شد و به تصویب ستاد رسید و ما باید آموزش‌ها و مانور‌ها را باید در این زمینه جدی بگیریم.

نصیری گفت: در بحث ایمنی فضا‌های زیر سطحی، مشکلات بین مترو و آتش نشانی در حال رفع و یا بخشی از آن کاملا حل شده و طرح پدافند غیرعامل ۶۰ درصد پیشرفت داشت که تکمیل شده و طرح بزرگی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پهنه بندی جدید تهران در حال بازنگری است و قطب‌های پنج گانه امدادی و آمادی در حال ایجاد است تا اگر حادثه‌ای رخ داد به کمک مردم برویم و تعداد پایگاه‌ها نیز باید با کمک شورا افزایش پیدا کند و امسال ۱۰۲ پایگاه تحویل داده شد و دو پایگاه دیگر آماده سازی شده و تا پایان سال نیز به ۱۰۸ پایگاه می‌‍رسد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران ادامه داد: بیشتر مدیران این سازمان از نیرو‌های داخلی شهرداری و البته ذی صلاح هستند و برای اولین بار در تاریخ بلدیه در منطقه ۱۵ یک خانم به عنوان مدیر بحران انتخاب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر