۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۰۹۳۱
کشاورزان اروپایی اعلام کردند:‌ افزایش هزینه‌های انرژی و کود تهدیدی برای تولید میوه و محصولات کشاورزی شده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، کشاورزان شمال و غرب اروپا اعلام کردند: بحران انرژی و افزایش قیمت نهاده‌ها و کود شیمیایی تهدیدی برای تأمین امنیت غذایی در این قاره شده است.

بر اساس این گزارش، افزایش بیش از حد برق و گاز هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی را به ویژه در گلخانه‌ها افزایش داده است.

دو کشاورز فرانسوی که قراردادهای برق خود را برای سال 2023 منعقد کرده‌اند به رسانه‌ها گفتند هزینه‌های انرژی که در قرارداد ذکر شده نسبت به سال 2021 تقریبا 10 برابر افزایش یافته است.

بنژامین سیمولوت کشاورز فرانسوی که محصولات خیار، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی در جنوب پاریس کشت می‌کند اعلام کرده است در هفته‌های آتی فصل جدید کشت می‌آید اما واقعاً ما مستأصل مانده‌ایم و نمی‌دانیم باید چه کار کنیم.

وی اضافه کرده است «اگر شرایط به همین منوال پیش برود واقعا ما هیچ امیدی برای کشت سال آینده نداریم شرایط واقعا مناسب نیست».

در همین زمینه جانگاس معاون فروش در بخش بازرگانی آلمان اعلام کرده کشاورزان با حداقل 30 درصد افزایش هزینه‌های تولید مواجه هستند و بسیاری از آنها به فکر هستند که تولیدات خود را ادامه ندهند و کسی نمی‌داند چه اتفاقی در سال آینده خواهد افتاد.

بر اساس این گزارش، افزایش هزینه‌های کود شیمیایی، بسته‌بندی و حمل و نقل نیز به این مشکلات اضافه شده حتی در کشورهایی که نور کافی دارند نظیر اسپانیا کشاورزان تولیدکننده میوه و سبزیجات با افزایش هزینه تولید 25 درصدی در قیمت کود شیمیایی مواجه هستند.

کشاورزان اروپایی هشدار دادند که کمبود موادغذایی در راه است و به این علت سوپرمارکت‌ها احتمالاً نیازهای خود را از کشورهای گرمسیر نظیر مراکش، ترکیه، تونس و مصر طلب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر