۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۰۸۸
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: مرکز پدافند غیرعامل سایبری در لرستان ایجاد می‌شود.
علی کورانی فر پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه پدافند سایبری در سخنانی با اشاره به اینکه این کارگروه به عنون متولی بحث پدافند سایبری فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: همه ی اعضا این کارگروه ابتدا باید تغییر نگاه و نگرش در این حوزه را از خود شروع کنند.

وی با بیان اینکه همه ما باید در محیط نرم افزاری ذهنمان جایگاه مناسبی برای بحث پدافند سایبری در نظر بگیریم، تصریح کرد: همه ما باید نگاه و نگرش خود را به جایگاه پدافند سایبری ارتقاء بدهیم چرا که تغییر نگاه موجب تغییر رفتار می شود.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در نهایت متولیان امر خود باید در این حوزه پیشگام باشند، افزود: فعالیت در این حوزه یک بحث میان بخشی است و دستگاه های مرتبط نباید به صورت جزیره ای در رابطه با آن عمل کنند.

کورانی فر با اشاره به اینکه عملکر جزیره ای علاوه بر اینکه سرعت کار را پایین می آورد، باعث اختلال در کار و موازی کاری نیز می شود، گفت:این کار گروه باید به عنوان یک تیم واحد عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر به صورت واحد و تیمی در این حوزه فعالیت نکنیم به نتیجه مورد نظر نمی رسیم، یادآور شد: همه ما باید به سمت تیمی عمل کردن حرکت کنیم.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه باید بپذیریم که در فضای جنگ سایبری قرار داریم، اظهار داشت: این جنگ مهم تر از جنگ در چهار حوزه زمینی، هوایی فضایی و دریایی است.

کورانی فر با تاکید بر اینکه مهمترین حوزه نبرد، نبرد سایبری است، ادامه داد: ابزار این جنگ شبکه های رایانه ای هستند که به صورت گسترده درهمه مکان های عمومی و خصوصی وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه اول سال 2013بیش از 10 میلیون نرم افزار مختلف و بدافزار با گستره توزیع کل دنیا تولید شده است، گفت: که این آمار نشان می هد نبرد در این حوزه بسیار حساس است.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استانداری لرستان جایگاه ایران در بحث پدافند سایبری را جایگاه خوبی دانست و اظهار داشت: ولی ما نباید متوقف شویم چراکه توقف در این زمینه باعث می شود از قافله جهانی عقب بمانیم.

کورانی فر با تاکید بر اینکه باید فعالیت ها در حوزه جنگ سایبری به روز باشد، یادآور شد: در صورتیکه ما در حوزه نبرد سایبری از کشورهای مختلف دنیا عقب بمانیم آسیب پذیر خواهیم بود.

وی همچنین بر ارتقاء تجهیزات در زمینه پدافند سایبری تاکید کرد و ادامه داد: باید آینده را ببینیم و برای آینده برنامه ریزی کنیم و با مقتضیات زمانی پیش برویم.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استاندار لرستان تصریح کرد: هم در بحث اعتقادی و مدیریتی و هم به لحاظ عقلی ضروری است که ما در حوه نبرد سایبری قدم برداریم.

کورانی فر در ادامه به اهمیت کار گروه پدافند سایبری اشاره کرد و اظهار داشت: از اعضاء این کارگروه درخواست می کنم که خالی از ذهن درجلسه شرکت نکنند و همواره اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنند.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا کارگروه در مدار توفیق قرار گیرد، تصریح کرد: تعامل بین دستگاه های عضو نیز ضروری بوده و تنها در صورتی موفقیت حاصل می شود که همه ظرفیت ها را هماهنگ کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر