۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۰۷۲
معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان:
معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان گفت؛لازم است برای حفظ سرمایه های ملی (چه جانی و چه مالی) ،مبحث 21 مقررات ملی ساختمان اجرایی شود.

  معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان این مطلب گفت: شناخت پدافند غیرعامل در حوزه ساخت و ساز امری است که لازم است پیش از هر گونه اظهارنظر در خصوص شناسنامه فنی به آن اشاره شود.

وی در تشریح این موضوع با اشاره به اینکه اقداماتی که مبتنی بر دانش و تکنولوژی روز و به صورت غیرمسلحانه در حوزه حفظ جان انسان ها و صیانت از سرمایه های جانی و مالی مردم در برابر تهدیدات غیرطبیعی و خصمانه صورت می گیرد، پدافند غیرعامل عنوان می شود، اضافه کرد: پدافند غیرعامل در صنعت ساخت و ساز کشور، در مراکز عمومی ومجتمع های مسکونی تعریف می شود و اولویت آن، ساختمان هایی است که در حاشیه مراکز حائز اهمیت قرار دارند. از این رو در مبحث 21 قوانین و مقررات ملی ساختمان، موارد مرتبط ذکر شده است.

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: لازم است برای حفظ جان انسان ها، سرمایه های مادی و معنوی و حتی توزیع زیرساخت های اساسی این مبحث را مدنظر داشت. وی با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی، زیستی و اتمی در مناطق مختلف شهر و تبعات ناشی از حوادث بیوتروریستی که این مراکز را تهدید می کنند، برنامه ریزی در خصوص پیاده سازی پدافند غیرعامل در آنها حائز اهمیت است.

 وی در ادامه افزود: مخازن سوخت تهران، پالایشگاه ها، کارخانه های سیمان و شریان های حیاتی در طرح های توسعه شهری، مسکن مهر و مکان یابی آن و عدم پیش بینی دسترسی های لازم، نماهای شهری، پل های احدث شده در شهر تهران و تهدیدات مرتبط با آن این سوال را به وجودمی آورد که تا چه اندازه تامین ایمنی جان انسان ها در آنها دیده شده و در طرح های جامع شهری و تفصیلی، ابعاد ایمنی در آنها و تدابیر مرتبط با این مسئله لحاظ شده است یا نه؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر