۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۰۷۱۷
سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه تورم ۶۰ درصد شهریور سال ۱۴۰۰ به ۴۲ درصد رسیده است گفت: دولت سیزدهم دست به خلق پول نزد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی شامگاه پنجشنبه در نشست فعالان فرهنگی مساجد و هیئت‌های اندیشه‌ورز استان مرکزی با اشاره به مفاخر استان مرکزی اظهار داشت: همیشه صحبت بنده بر این بود که استان مفاخر باید مفاخرپرور باقی بماند ولی زمانی که به این شهر آمدم حرفم را تغییر دادم و می‌گویم استان مفاخر؛ مفاخرپرور مانده است.

وی افزود: باید به کادرسازی و مدیرپروری توجه داشته باشیم کسانی را بسازیم که به آنها افتخار کنیم، دولت می‌بیند و اهمیت می‌دهد و به داشتن این سرمایه‌ها می‌بالد در این راستا تکلیف دولت مضاعف می‌شود و آینده ایران با داشتن چنین مفاخری به طور قطع روشن‌تراز گذشته است.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه سلام آیت‌الله رئیسی و هیئت دولت را به شما منتقل می‎‌‎‌کنم و از همراهی و همدلی مردم استان تشکر می‌کنم گفت: مجموعه نخبگانی در شهرها و استان‌ها پشتیبان نظام و انقلاب هستند که در سختی‌ها همیشه پای نظام و انقلاب بودند و در این یکساله مردانه پای کار ایستادید.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: سال به نسبت سختی پشت‌سر گذاشته شد، در ابتدای شهریور ماه سال گذشته در روزهای آغازین ماموریت دولت سیزدهم شرایط خوبی وجود نداشت و مقام معظم رهبری در ترسیم دولت به دولت سیزدهم بیان کردند در شرایط سختی مسئولیت دولت را برعهده گرفتید.

وی عنوان کرد: سال گذشته علی‌رغم تعطیلی‌های مدارس، کار و غیره سلامت هم تعطیل شد و مشکلات به هم گره خورد و سبب قفل شدن همه چرخه‌ها شده بود، مردم انتظار دارند که تورم از بین برود و گرانی نباشد و وضعیت فرهنگی، مساجد، اشتغال خوب باشد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: در حوزه اقتصادی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شرایط اقتصادی وخیم است، متاسفانه در دهه 90 میانگین رشد اقتصادی کشور 0.04درصد بوده است و در آماری که وجود دارد از سال 92 تا سال 1400 نقدینگی کشور 8 برابر شد و از 4 هزارو 600 میلیارد تومان به 4 هزارو 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: نقدینگی یعنی تورم و در ابتدای ماموریت دولت سیزدهم یک بمب نقدینگی به دولت داده شد که این بمب سبب افزیش قیمت خانه، خودرو و بورس شد بنابراین زمانی که تورم مزمن می‌شود فضای اقتصادی در تنگنا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هزینه جاری کشور در یک ماه قبل از تشکیل دولت جدید حدود 30 هزار میلیارد تومان بود که شش ماه بعد به بیش از 60 هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر رسید بنابراین زمانی که 60 هزار میلیارد تومان هزینه جاری به وجود آید مجبور به خلق پول هستید اما دولت سیزدهم دست به این اقدام نزد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: تورم دوازده‌ ماهه ماهه منتهی به دولت جدید 60 درصد شد یعنی آخرین بار 70 سال پیش مردم چنین تورمی را تجربه کردند امروز به جرات می‌گوییم تورم 60 درصد شهریور سال 1400 با کمک مردم و با کنترل مخارج اضافی دولت به 42 درصد رسیده است.

 بهادری جهرمی عنوان کرد: پول ناشی از فروش نفت به جای کسری بودجه هزینه می‌شود و سرمایه گذاری که قبلا صفر بود و رشد اقتصادی اکنون به پنج درصد رسیده است همچنین 250 هزار میلیارد تومان سال گذشته برای بودجه عمرانی پرداخت شد.

وی ادامه داد: بمب نقدینگی چهار هزار هزار میلیارد تومان به اندازه دو هزار هزار میلیارد تومان برای آن پروژه سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است و مودیان مالیاتی از دو میلیون به چهار میلیون رسیده‌اند، تراز مالی طی چند سال منفی بوده که از فروردین ماه مثبت شده است و علت آن این است که دولت در حوزه پیشران اقتصادی سرمایه گذاری کرده است.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در حال حاضر رشد نقدینگی کنترل و تراز تجاری مثبت شده است و رشد تورم به صورت کنترل شده در آمده و تورم نقطه به نقطه که 60 درصد بود الان به 40 درصد رسیده است و در همه سیاست‌های دولت عدالت محوری مورد تاکید قرار گرفته و جهت‌گیری دولت سیزدهم سند تحول بنیادی است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در اوایل کار دولت سیزدهم 5 هزار و 600 شرکت دانش بنیان وجود داشت که اکنون به 7 هزار شرکت دانش بنیان رسیده است همچنین شورای عالی نخبگان بعد از 11 سال در این دولت فعال و جلسات آن تشکیل شده است و آیین نامه و جذب نخبگان در بخش‌های اداری و اجرایی اصلاح شده است.

وی عنوان کرد: دشمن حوزه اقتصاد را هدف گذاری کرده تا کشور را فلج کند که مکمل این سیاست، سیاه نمایی رسانه‌های معاند است بنابراین همه فعالان رسانه فرهنگی و اجتماعی باید در جهاد تبیین مشارکت کنند و در وسط میدان تبیین حضور داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر