۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۰۶۹۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران و رعد و برق گفت: در این شرایط صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی‌مهر با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران و رعد و برق گفت: در این شرایط صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است.

او با اشاره به هشدارهای صادرشده از سوی اداره هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها گفت: به مردم توصیه می‌شود از اتراق در دامنه کوه‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و دامداران نیز نسبت به نگهداری دام‌ها در مناطق امن اقدام کنند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن هشدارها توسط مردم گفت: بحث پیشگیری در مدیریت بحران آنقدر مهم و مؤثر است که از ابتدا تا پایان مردادماه سال جاری تاکنون چهار هشدار زرد، شش هشدار نارنجی، دو هشدار وقوع باد شدید و بیش از ۱۰ اعلام آماده باش و اعلام هشدارهای فاصله گرفتن مردم از رودخانه‌ها را داشته‌ایم و همه این اقدامات برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری تهران طی مردادماه نزدیک به ۳۰۰ اقدام در حوزه پیشگیری، آمادگی و مقابله با بحران را داشته است افزود: یکی از اقدامات مهم این اداره کل فراهم کردن مقدمات برگزاری طرح «توانمندسازی ستادهای شهرستانی مدیریت بحران» است که اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفته و جزئیات بیشتر نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

یزدی مهر با تاکید بر افزایش روحیه مدیریتی و تصمیم گیری های صحیح و به هنگام در حوزه ستادهای بحران استان تهران گفت: تمام تلاش اداره کل مدیریت بحران بر این است که ستادهای بحران به یک نقطه قابل قبول از جهت آمادگی با حوادث و بحران‌ها برسند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به پاسخگویی به بیش از ۲۰۰ مکاتبه توسط اداره کل مدیریت بحران استان طی مردادماه ۱۴۰۱ اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۱۵۰ اقدام مؤثر توسط ستادهای مدیریت بحران استان تهران در سیل مردادماه صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر