۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۰۶۲۳
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۵۰ هزار طرح نیمه تعطیل برای سرمایه‌گذاری شناسایی شده که تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای یک هزار طرح به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان انجام شده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «نعمت‌الله رضایی» روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه با ۵ سکوی تامین مالی جمعی، اظهار داشت: این صندوق با هدف ایجاد اشتغال و ارتقای تولید این تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه‌گذاری را برای طرح‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود: از ۵۰ هزار واحد نیمه تعطیل، نیمه فعال یا راکد حدود ۲۶ هزار طرح در بخش صنعت قرار دارد که ۱۸ هزار واحد در اولویت سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: مشکل این واحدها سرمایه در گردش، مباحث بیمه‌ای و حقوقی است که در صورتی برطرف شود شاهد ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید یک نهاد عمومی غیردولتی است، گفت: حتی یک ریال از بودجه دولتی کشور نداریم، بلکه با اهرم قرار دادن دستگاه‌ها و شرکت‌ها به دنبال روش‌های تامین مالی جدید هستیم.

رضایی بیان داشت: در شرایط تحریمی منابع باید به سرعت در اختیار کارآفرینان قرار گیرد تا طرح‌ها به مرحله سرمایه‌گذاری و اجرا در بیایید.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم رشد هشت درصدی در اقتصاد را برنامه‌ریزی کرده است، گفت: ایجاد اشتغال یک میلیون نفری و ساخت یک میلیون واحد مسکونی از مهم‌ترین طرح‌های دولت است که به دنبال تحقق آن هستیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۳.۵ همت سرمایه‌گذاری نیاز است ضمن اینکه طرح نهضت احیا نیز از دیگر طرح‌ها برای رفع موانع واحدهای نیمه‌فعال، نیمه‌تعطیل و راکد است تا مولد شوند.

وی بر جذب سرمایه‌های مردمی تاکید کرد و گفت: ۲۳۶ نفر از مردم منابع خود را با متوسط سرمایه‌گذاری هفت میلیون تومانی آورده‌اند که در فعال‌سازی طرح‌ها به کار خواهد رفت.

رضایی خاطرنشان کرد: این صندوق آمادگی دارد تا منابع سرگردان مردم به بخش مولد اقتصادی اختصاص یابد در همین راستا نرخ سرمایه‌گذاری برای کارآفرینان را به ۲ درصد کاهش داده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر