۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۰۳۷۹
مهندس متقیان مطرح کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با تاکید بر ضرورت مصون‌سازی استان در برابر تهدیدات نوین، گفت: موضوع بررسی و تشکیل اورژانس هسته‌ای در دستور کار مسئولان قرار دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی متقیان در جلسه قرارگاه پرتوی استان قم، گفت: بر اساس طرح ملی مدیریت بحران ناشی از حوادث هسته‌ای و پرتوی جلسه قرارگاه پرتوی استان به ریاست استاندار به‌صورت مستمر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در قالب جلسات قرارگاه پرتوی استان، آخرین سیاست‌ها، دستورالعمل و بخشنامه‌های موردنظر در حوزه قرارگاه پرتوی استان مطرح و با توجه به‌ضرورت هم‌افزایی و هم‌پوشانی دستگاه‌های استان کارگروه‌های ده‌گانه قرارگاه پدافند پرتویی ایجادشده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم بیان کرد: طرح ملی مدیریت بحران ناشی از حوادث پرتوی و هسته‌ای از سال ۹۷ در سطح کشور راه‌اندازی شده و ضروری است سیاست‌های پدافند پرتوی را به‌درستی اجرا کند، بوشهر، اصفهان،مرکزی، تهران و قم استان‌های هسته‌ای کشور محسوب می‌شوند.

 متقیان بابیان اینکه سپاه پاسداران فرمانده میدانی مقابله با هرگونه حوادث هسته‌ای است، عنوان کرد: رصد و پایش، رفع آلودگی، امنیت عبور و مرور،انتقال و درمان و آموزش خود امدادی، اطفای حریق و مدیریت اجساد و ضایعات پسمانداری، جستجو و نجات و تخلیه و مراقبت جمعی، خدمات و تأسیسات زیربنایی،اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی و آرامش بخشی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و حقوقی، قضایی و بیمه ۱۰ کارگروه قرارگاه پرتوی قم با مسئولیت دستگاه‌های مرتبط با هرکدام از آن‌هاست. لازم به ذکر است مدیرکل پدافند غیرعامل استان دبیر و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه بوده و مسئولیت هماهنگی کارگروه‌ها را برعهده دارد.

وی یادآور شد: کارگروه‌های فوق به ریاست استاندار و جانشینی فرمانده سپاه استان و دبیری قرارگاه پرتوی با مسئولیت مدیرکل پدافند غیرعامل اقدامات لازم را در جهت هم‌افزایی و مصون‌سازی استان انجام خواهند داد.

متقیان بیان کرد: در قالب این جلسه، با توجه به بررسی‌های انجام‌شده و ضرورت دوره‌های آموزشی مقرر شد آموزش‌های تخصصی برای کارگروه‌های ده‌گانه برگزار شود و بررسی موضوع تشکیل اورژانس هسته‌ای در دستور کار قرارگرفته و حداکثر تا یک ماه آینده کارگروه‌های مختلف در خصوص برگزاری جلسات و ارائه اقدامات به دبیرخانه اقدام نمایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر