۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۹۹۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران گفت: خوشبختانه در استان تهران، عوامل نظامی و انتظامی ارتباط نزدیکی با پدافند غیرعامل دارند.

عزیزالله خسروجردی امروز در جریان سفر به شهرستان فیروزکوه و نشستی که در فرمانداری فیروزکوه برگزار شد، در گفت‌‏وگو با خبرنگار ما در شرق استان تهران اظهار داشت: در برنامه پنج ساله چهارم، سازمان پدافند غیرعامل را مکلف کردند تا به زیرساخت‏‌های حیاتی و حساس کشور بپردازد.

وی تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که به نوعی با کشورهای سلطه‏‌جو درگیر است و همچنین با توجه به پشت سر گذاشتن هشت سال جنگ دفاع مقدس، احساس می‏‌شود باید به طور جدی و اساسی به پدافند غیرعامل بپردازد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران عنوان داشت: بعد از پایان جنگ تحمیلی، وقفه طولانی در این زمینه ایجاد شد و از ابتدای دهه 80 به رغم همه کاستی‏‌هایی که داشتیم، توانستیم پدافند غیرعامل را شکل دهیم.

خسروجردی عنوان کرد: از آنجایی که پروژه‏‌ها و زیرساخت‏‌های پدافند غیرعامل به نوعی طبقه‏‌بندی شده است، طی زمان‌‏های مختلف پدافند غیرعامل را به دستگاه‏‌های دولتی واگذار کردند.

وی تصریح کرد: در یک مقطع از زمان، فعالیت‏‌های پدافند غیرعامل در سازمان برنامه‏‌ریزی وقت انجام می‌‏شد و بعد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت و در مقطعی هم مقام معظم رهبری دستور دادند که در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران گفت: اکنون پدافند غیرعامل با توجه به شکل و شمایلی که دارد و تعریفی که در میان جامعه از آن مطرح است و با توجه به حساسیتی که از آن برداشت می‏‌شود، در حقیقت متولی اصلی پدافند غیرعامل در کشور است.

خسروجردی ادامه داد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‏‌خواست کارهایی را عملیاتی کند که ماندگار باشد و سازمان پدافند غیرعامل در تهران تشکیل شد.

وی اظهار کرد: با عنایت به گزارشاتی که رسیده است، عوامل نظامی، انتظامی و راهور هم به نوعی درگیر این موضوع هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران افزود: عوامل نظامی و انتظامی با توجه به تهدیداتی که پیش رویشان بوده و انجام ماموریت‏‌های شبانه‏‌روزی که ممکن است خیلی از دستگاه‌‏های ما به نوعی به طور خیلی محسوس با آن مواجه نباشند، بیشتر درگیر و مورد تهدید عوامل خارجی یا داخلی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر