۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۹۹۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران از برگزاری بیش از 12 رزمایش و مانور در تهران بزرگ در راستای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش از شرق استان تهران، عزیزالله خسروجردی ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان فیروزکوه و نشستی که در فرمانداری فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: آبان ماه سال جاری برای نخستین‌بار برنامه‏‌های عالی و پرمحتوایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در استان تهران انجام شد که این اقدامات بسیار مناسب را مدیون عوامل مربوط به این امر هستیم.

وی بیان کرد: برنامه‏‌های شهرستان فیروزکوه در هفته پدافند غیرعامل در استان تهران زبانزد بود و در استانداری تهران، کیفیت فعالیت این شهرستان مطرح شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران افزود: متاسفانه با توجه به تغییرات و تحولاتی که با حضور دولت جدید در سطح شهرستان‏‌ها و وزارت‏خانه‏‌ها صورت گرفت، فرصتی برای تقدیر از مسئولان شهرستان فیروزکوه در این زمینه ایجاد نشد.

خسروجردی ادامه داد: در هفته‏‌های آینده از طریق استانداری تهران و اداره کل پدافند غیرعامل وزارت کشور زمانی را برای تقدیر از شهرستان فیروزکوه اختصاص خواهیم داد. 

وی اضافه کرد: در هفته پدافند غیرعامل که پشت سر گذاشتیم، به غیر از برنامه‏‌های شهرستانی، بیش از 30 برنامه متمرکز توسط اداره کل پدافند غیرعامل در استان تهران اجرا شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران افزود: بیش از 12 رزمایش و مانور در تهران بزرگ صورت گرفت و اجرای برنامه در روزهای پایانی هفته پدافند غیرعامل که در حقیقت به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل در تقویم رسمی کشور هم ثبت شده است، بسیار مطلوب بود.

خسروجردی افزود: اداره کل پدافند غیرعامل استان تهران به عنوان اداره کل برتر در سالن همایش‏‌های صدا و سیما در حضور مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری تقدیر شد.

وی گفت: باید از زحمات همه افرادی که در تنظیم و اجرای این برنامه‏‌ها تلاش و یاری کردند، تقدیر شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل مقوله جدیدی نیست، همه دستگاه‌‏ها به نوعی با بحران، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل درگیر هستند.

خسروجردی ادامه داد: هر تهدیدی که در کشور وجود دارد، اگر منبع آن طبیعت و عواملی مثل سیل، زلزله، رانش زمین، بارش‏‌های جوی و اختلال در تردد و راه‌‏های مواصلاتی باشد، مدیریت بحران ورود پیدا می‏‌کند و در صحنه حادثه حاضر می‏‌شود.

وی بیان داشت: اگر منشاء تهدیدات دشمن، خارجی یا داخلی و غیر از عوامل طبیعی باشد، معمولا پدافند غیرعامل ورود پیدا می‏‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران افزود: پدافند غیرعامل به مهم‏ترین عوامل پرداخته و آن توجه جدی به زیرساخت‏‌های اساسی کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر