۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۹۶
در فضای شبکه‎های اجتماعی حتی افراد و کودکانی که موارد امنیتی را به درستی رعایت می‌کنند نیز، نمی‌توانند مطمئن باشند که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند؛ زیرا همواره افرادی در دایره دوستان آن‌ها وجود دارند که می‌توانند راه نفوذی برای مجرمان سایبری باشند.
به گزارش پايداري ملي به نقل از نت سکیوریتی‌، بر اساس تحقیقات انستیتوی پلی‌تکنیک دانشگاه نیویورک؛ قانون تصویب شده مبنی بر حفظ حریم خصوصی آن‌لاین کودکان زیر 13 سال در حقیقت آن‌ها را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

گروه تحقیقاتی این موسسه؛ متشکل از دو پروفسور و چندین دانشجوی دکتری بخش علوم ومهندسی رایانه دانشگاه نیویورک می‌باشند که تحقیقات خود را بر روی امنیت کودکان در فضای گوگل‌پلاس و فیس‌بوک متمرکز نموده‌اند.

آن‌ها دلیل این اتفاق را، دروغ گفتن کودکان درمورد سن قانونی خود در فضای شبکه‌های اجتماعی یاد کرده‌اند. فیس‌بوک و گوگل‌پلاس به منظور رعایت امنیت کودکان، علاوه بر پرسش درمورد سن قانونی‌شان؛ از آن‌ها سوالاتی نیز در مورد نام شهر و مدرسه‌شان می‌پرسد.

بعضی از کودکان، برای عبور از این محدودیت‌ها در مورد سن خود دروغ گفته و خود را بالای 18 سال معرفی می‌کنند. هکرها با جمع آوری اطلاعات درستی که تعدادی از کودکان موجود در دایره دوستان این افراد دروغ‌گو در مورد خود داده‌اند؛ پروفایلی جامع در مورد این قربانیان تهیه می‌کنند تا در زمان مناسب با استفاده از آن‌ها به اخاذی از این کودکان، و نیز خانواده‌های آن‌ها بپردازند.

هکرها این اطلاعات را به دیگر مجرمین سایبری نیز می‌فروشند؛ مجرمینی که به وسیله این اطلاعات می‌توانند با طراحی حملات فیشینگ، تمامی اطلاعات شخصی قربانی و نیز خانواده آن‌ها را سرقت کنند. این مهاجمین با استفاده از بخشی از این اطلاعات؛ نظیر اطلاعات بانکی، می‌توانند خانواده قربانی را دچار مشکلات مالی و اقتصادی کنند.

این تحقیق در پایان چنین نتیجه می‌گیرد: "در فضای شبکه‎های اجتماعی حتی افراد و کودکانی که موارد امنیتی را به درستی رعایت می‌کنند نیز، نمی‌توانند مطمئن باشند که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند؛ زیرا همواره افرادی در دایره دوستان آن‌ها وجود دارند که می‌توانند راه نفوذی برای مجرمان سایبری باشند."
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر